Focusky #38 – Novinky z digitálneho marketingu

od | okt 9, 2023

September utiekol ako voda a my sme tu opäť s najhorúcejšími novinkami z digitálneho marketingu.  V novinkách sa pozrieme hlavne do dielne Googlu, ale nazrieme aj na zúbky Elona Muska či Marka Zuckerberga a jeho Mety. 

 

Google zvýšil ceny za reklamy vo vyhľadávaní o 10%!

Spoločnosť Google v tichosti zvyšuje ceny reklám, aby splnila ciele, tvrdí jej výkonný riaditeľ

Vyhľadávač údajne zvyšuje ceny až o 10 % bez informovania inzerentov.

Spoločnosť Google priznala, že v tichosti upravila reklamné aukcie, aby splnila ciele v oblasti príjmov. Vyhľadávač „často“ mení aukcie, ktoré používa na predaj reklám vo vyhľadávaní, a zvyšuje tak  náklady na reklamy a rezervné ceny až o 5 % pre priemerného inzerenta.

Pri niektorých vyhľadávaniach mohol technologický gigant zvýšiť ceny dokonca až o 10 %, ako uviedol výkonný riaditeľ Google Ad Jerry Dischler na federálnom protimonopolnom súde.

Spoločnosť Google má tendenciu „neinformovať inzerentov o zmenách cien“, dodal. 

Čo sú reklamy vo vyhľadávaní? Vyhľadávacie reklamy sa vzťahujú na textové a nákupné propagačné akcie, ktoré sa zobrazujú v hornej časti stránky s výsledkami vyhľadávania spoločnosti Google, keď používatelia vykonávajú dotazy.Viac ako 60 % celkových príjmov spoločnosti Google tvoria reklamy vo vyhľadávaní. Podľa Dischlera v roku 2020 reklamy vo vyhľadávaní zarobili spoločnosti viac ako 100 miliárd USD.

Zdroj: Search engine land

 

 

Whatsapp Flows – novinka pre firmy!

Na konferencii v Indii  Meta predstavila novinku FLOWS, ktorá pridáva novú možnosť, ktorá umožní podnikom vo všetkých regiónoch ponúkať v aplikácii rozšírené funkcie.

Vďaka službe Flows budú môcť spoločnosti poskytovať bohaté ponuky a flexibilné formuláre, ktoré sa dajú prispôsobiť rôznym potrebám. V najbližších týždňoch sprístupní Meta Flows firmám na celom svete, ktoré používajú platformu WhatsApp Business Platform.

Ide o ďalší krok k poskytnutiu komunikačného prostredia podobného WeChat, v ktorom môžu používatelia vykonávať širokú škálu činností priamo v aplikácii. Stále však zostáva otázkou, či túto funkciu používatelia skutočne ocenia, ale značkám poskytne viac možností interakcie s používateľmi v rámci aplikácie.

WhatsApp tiež rozširuje možnosti platieb v reálnom čase a používatelia v Indii teraz môžu pridávať položky do košíka a vykonávať platby spôsobom, ktorý si sami zvolia.

Overené podniky v aplikácii WhatsApp získajú modrú schvaľovaciu značku spolu s prístupom k priamej podpore a možnosťou vytvoriť si vlastnú stránku WhatsApp, ktorú možno nájsť prostredníctvom webového vyhľadávania.

Využívali by ste tento nový nástroj od Whatsappu?

Zdroj: Socialmediatoday

 

 

Google Ads konečne uvádza vo svojich e-mailoch identifikačné čísla zákazníkov 

Marketéri v komunite PPC sa dlho sťažovali na zmätok spôsobený tým, že Google Ads neuvádza, na ktorého klienta sa vzťahuje. Google konečne reagoval.E-maily Google Ads teraz obsahujú identifikátory zákazníkov. Inzerenti, ktorí pracujú s viacerými klientmi, teraz budú môcť rýchlo identifikovať, na ktorý účet sa e-mail v službe Google Ads vzťahuje.Marketéri, ktorí pracujú s viacerými účtami, budú teraz okamžite vedieť, na ktorého klienta sa e-mail od Google Ads vzťahuje, čo znamená, že nemusia strácať čas hádaním.

Zdroj: Search Engine land

 

Novinka v AI Google Bard!

Chatbot s umelou inteligenciou Bard od spoločnosti Google už nie je obmedzený len na vyhľadávanie odpovedí na webe. Teraz je schopný prehľadávať vašu emailovú schránku Gmail, dokumenty v aplikácii či dokumenty a súbory uložené v Disku. Bard vám pomôže nájsť požadované informácie vo vašich digitálnych dokumentoch.

S novou integráciou môžete Barda požiadať, aby vykonal rôzne úlohy. Napríklad môžete požiadať Barda o vyhľadanie a zhrnutie obsahu e-mailu alebo o zvýraznenie najdôležitejších bodov v dokumente uloženom na Disku.

Existuje mnoho prípadov použitia týchto integrácií, ktoré Google označuje ako rozšírenia. Pomáhajú vám ušetriť čas a úsilie, ktoré by ste inak museli investovať do prehľadávania množstva e-mailov alebo dokumentov, aby ste našli konkrétne informácie. Bard následne môže tieto informácie využiť rôznymi spôsobmi, napríklad vložiť ich do grafu alebo vytvoriť stručné zhrnutie s odrážkami. Treba však poznamenať, že táto funkcia je momentálne dostupná iba v anglickom jazyku.

Zdroj: The Verge

 

X –  najväčší hoaxer o klíme?

V správe o hodnotení platforiem sociálnych médií podľa ich prístupu k dezinformáciám o zmene klímy, boli environmentálne skupiny kritické voči aplikácii X, ktorá patrí Elonovi  Muskovi.

Podľa organizácie Climate Action Against Disinformation, ktorá zostavila hodnotiacu tabuľku, aplikácia X, predtým známa ako Twitter, obsadila posledné miesto. Dôvodom je nejasnosť týkajúca sa toho, či má aplikácia zásady týkajúce sa obmedzovania šírenia nepravdivých informácií o zmene klímy. Túto koalíciu tvorí viac ako 50 environmentálnych skupín, reklamných agentúr a ďalších organizácií.

Na platforme X je možné relatívne ľahko nájsť nepravdivé informácie o klíme. Niektoré veľké účty na tejto platforme publikujú tvrdenia, že zmena klímy je „hoax“ alebo šíria konšpiračné teórie týkajúce sa projektov zelenej energie. Elon Musk sám nešťastne vyjadril, že to, čo sa deje nad zemou, nemá vplyv na zmenu klímy.

Zdroj: NBC news

 

 

 

Autor: Dario
Som kreatívny a inovatívny stratég, ktorý pomáha podnikom a organizáciám dosahovať ich ciele. Som presvedčený, že kreativita a inovácia sú kľúčom k úspechu v digitálnom marketingu. Tvorenie nových nápadov a vecí ma napĺňa radosťou a entuziazmom.