Meta pridáva vylepšené AI nástroje na tvorbu reklám
V predchádzajúcom roku spoločnosť Meta testovala tvorbu obrázkov pomocou AI, ktoré teraz doplnia aj ďalšie dokonalejšie nástroje na tvorbu reklám.
Novinkou je možnosť generovať kompletné návrhy obrázkov na základe pôvodnej reklamy. Meta teda využije váš pôvodný návrh ako podklad na tvorbu lepšieho pozadia obrázkov alebo iného štýlu obrázku. Táto možnosť je dostupná aj pri návrhu ďalších kreatívnych vizuálov, aby ste mali na výber z viacerých možností.
Zmena nastáva aj pri generovaní viacerých variantov textov reklám, ktoré bude schopné AI vytvárať. Meta taktiež testuje variant, pri ktorom bude generovaný text zdôrazňovať tón vašej značky a dokáže podčiarknuť kľúčové slová pri predaji na základe predchádzajúcej kampane.
Textovou zmenou prejdú aj fonty, ktoré budú na výber pri textovom prekrytí obsahu reklamy. Stredobodom pozornosti v reklame zostane stále váš produkt či služby na obrázku.
Zdroj: https://newsfeed.cz/
Threads pridáva filtrovanie najnovších odpovedí
Sociálna sieť Threads je o krok bližšie k nahradeniu aplikácie Twitter.
Riaditeľ Threads, Adam Mosseri, priniesol novinku, ktorá hovorí o spustení filtrovania obsahu na základe aktuálnosti. Táto funkcia by mala chronologicky zoradiť odpovede od najnovších.
Funkcia je považovaná za veľkú devízu, najmä pri sledovaní prebiehajúcich udalostí ako sú športové podujatia, prírodné katastrofy alebo iné udalosti v trendoch.
V minulosti sa však objavili obavy zo zneužívania tejto funkcie účtami spammerského alebo scammerského typu. „Komplexný zoznam každého príspevku s konkrétnym slovom v chronologickom poradí nevyhnutne znamená, že šíritelia spamu ovplyvnia relevantný obsah pridaním kľúčovým slov alebo značiek“ vyjadril sa Mosseeri.
Pre Threads je spomínaná funkcia zoraďovania príspevkov z časového hľadiska dôležitá- naznačili to už v januári, kedy omylom uviedli túto funkciu do prevádzky.
Napriek obavám a komplikáciám je funkcia stále vo vývoji a k jej spusteniu by malo prísť čoskoro.
Zdroj: https://www.socialmediatoday.com/
TikTok testuje uverejňovanie 60 minútových videí
Aplikácia sa chystá testovať uverejňovanie 60 minútových videí len pri obmedzenom počte užívateľov.
Platforma od začiatku založenia prešla na možnosť uverejňovať dlhšie videá- základných 15 sekúnd sa zmenilo na 60 sekúnd. Radikálna zmena prišla pri možnosti nahrať 3 minútové videá, postupne pribudli aj možnosti 5 minút a 10 minút.
Od októbra boli testované koncepty 15 minútových videí a neskôr aj 30 minútové. Samotná idea pridať 60 minútové videá nie je prekvapivá, avšak otázkou zostáva, či budú používatelia ochotní tieto videá pozerať.
Práve tvorcovia na TikToku sa dožadovali možnosti tvoriť 60 minútové videá: „Tvorcovia môžu spájať viacdielne príbehy, tak, že povedia divákom, aby si pozreli druhú alebo ďalšiu časť príbehu. Autori sa taktiež sťažovali na málo času, napríklad pri varení, kozmetických tutoriáloch/návodoch, vzdelávacích videách a podobne.“
Tiktok chce expandovať a v budúcnosti konkurovať aj platforme ako je YouTube. Dlhšie videá umožňujú viac priestoru na monetizáciu, ktorá je zatiaľ tabu v rámci TikToku.
Spoločnosť Meta naopak upozorňuje na neefektívnosť reelov a videí, ktoré sú dlhšie ako 90 sekúnd a odrádza tvorcov od ich uverejňovania.
Zdroj: https://www.socialmediatoday.com/
Dlhšie reels škodia vášmu výkonu
Obsahový tím Instagramu vyhlásil, že zverejňovanie reelsov dlhších ako 90s môže poškodiť dosah.
Na nižší výkon a dosah taktiež vplývajú už známe faktory ako nízka kvalita videí, clickbait či neoriginálny obsah.
Dosah naopak môžu zvýšiť správne načasovanie uverejnenia príspevku, vysoká kvalita videí alebo aj autentické zapojenie používateľov.
Zdroj: https://newsfeed.cz/