Instagram testuje Friend map
Sociálna sieť Instagram testuje novú funkciu, ktorá umožňuje zobraziť polohu vás a vašich priateľov. Friend map, teda Mapa priateľov, je navrhnutá tak, aby zobrazila kde ste boli a kde ste pomocou príspevkov a stories, na ktorých ste označili polohu a následne ju pridali do interaktívnej mapy. Taktiež bude možné pridať k miestu poznámky (Notes), aby ste mohli poskytnúť priateľom spätnú väzbu alebo iné postrehy.
Instagram hovorí, že Friend Map, ktorá sa momentálne testuje s malou skupinou používateľov, bude k dispozícii na zdieľanie iba s tými, ktorí sú vo vašom zozname Blízkych priateľov, alebo s vašimi spoločnými priateľmi v aplikácii. Verejné zdieľanie polohy a označovanie obsahu nebude súčasťou tejto funkcie.
Funkcia pripomína Snap Map, ktorú vieme nájsť na sociálnej sieti Snapchat. Friend Map by mohla zvýšiť interakciu medzi používateľmi, avšak Instagram je stále opatrný vzhľadom na potencionálne obavy o súkromie.
Zdroj: socialmediatoday.com
Facebook zaznamenal nárast Gen Z používateľov, TikTok priťahuje staršiu generáciu
Facebook pociťuje oživenie medzi Gen Z generáciou aj napriek celkovému poklesu, hovorí report od eMarketer. Predpokladá sa, že používatelia generácie Z v USA vzrastú zo 49,0 % (33,9 miliónov) v roku 2024 na 56,9 % (40,5 miliónov) do roku 2028.
Zvýšenie popularity je pripisované 2 kľúčovým faktorom:
- Užitočnosť – pre mladú generáciu sú atraktívne možnosti plánovania eventov, pripojenie sa do rôznych záujmových skupín alebo predaj z druhej ruky Marketplace
- Demo – veľa nových používateľov má menej ako 18 rokov a stále len objavujú svet sociálnych sietí
Počet používateľov Gen Z je stále menší ako počet Gen X a mileniálov, avšak mladšia generácia trávi na sociálnej sieti viac času a vytvára lepšiu interakciu.
TikTok naopak zaznamenáva popularitu u staršej generácie, boomerov. Prognózy hovoria o 10,5 % náraste boomerov v USA v budúcom roku z 8,7 milióna na 9,7 milióna. Toto mierne zvýšenie podčiarkuje dostupnosť TikToku a jeho príťažlivosť pre starších dospelých, ktorí sa chcú orientovať v aktuálnych trendoch.
TikTok neustále rastie medzi všetkými vekovými skupinami používateľov, čo hovorí o príťažlivosti platformy.
Nárast starších používateľov Tiktoku naznačuje vymazanie generačnej línie pri používaní sociálnych sietí. Pre platformy je kľúčové, aby sa dokázali prispôsobiť demografickým zmenám a zaujať tak používateľa odhliadnuc od jeho veku.
Zdroj: searchenginejournal.com
Google Gemini ako pomoc pri nápadoch na videá
Platforma YouTube v spolupráci s Google Gemini testuje pomoc pre tvorcov pri nápadoch na videá, nadpisoch alebo miniatúrach na videá. Táto funkcia je zatiaľ dostupná len pre obmedzený počet tvorcov. Po spätnej väzbe z ich strany YouTube zváži, či sa táto funkcia stane dostupnou pre všetkých.
Tvorcovia, ktorí sú súčasťou experimentu, môžu otvoriť YouTube Štúdio, zadať nápad na video do vyhľadávacieho panela a potom sa im zobrazia dve možnosti: nástroj na inšpiráciu a funkcia Brainstorm with Gemini. Hoci nástroj na inšpiráciu už pomáha tvorcom prichádzať s nápadmi na videá, YouTube chce otestovať, či tvorcom pomáha aj Brainstorm with Gemini.
Zdroj: techcrunch.com
Aplikácia Chat GPT má za sebou najúspešnejší mesiac
Spustenie nového modelu OpenAI GPT-4o „omni“ v máji spôsobilo prudký nárast príjmov z aplikácií ChatGPT. Po veľkom skoku po vydaní modelu zaznamenala mobilná verzia chatbota OpenAI doteraz najväčší mesiac príjmov. Podľa údajov, ktoré poskytla spoločnosť Appfigures, aplikácia získala v júli čisté príjmy z App Store a Google Play vo výške 28 miliónov dolárov.
S GPT-4o získal ChatGPT schopnosť pracovať s textom, rečou a videom. Začalo tiež ponúkať rýchlejšie časy odozvy a chatbot mohol byť prerušený, vďaka čomu sa interakcie s AI okrem iného stávajú ľudskejšie a prirodzenejšie. Dopyt po tejto novej technológii zvýšil v máji tržby z aplikácií ChatGPT o 40 %, hovorí Appfigures. A hoci sa tento rast odvtedy mierne spomalil, výnosy naďalej rastú zdravým tempom.
Zdroj: techcrunch.com