Vytlačte konkurenciu: ďalšie tipy na stratégie, ktoré vytunia vaše kampane
Úspešnosť kampaní v online spočíva v mnohých faktoroch. Tu je niekoľko tipov, ako zlepšiť ich výkonnosť a dosiahnuť viac konverzií. Niektoré stratégie si vyžadujú istý stupeň znalostí a skúseností s nastavovaním kampaní. Takisto sú dôležité informácie o maržiach produktov či služieb.
Prebidujte konkurenciu
Metóda známa ako Bully method sa používa vtedy, keď vás začína konkurencia vytláčať z reklám v rámci danej cieľovej skupiny. V podstate je to dobíjanie trhu s kvalitným produktom, o ktorý je záujem. Konkurencia vám však nedovolí ho v plnej miere odprezentovať. Tieto kroky pomôžu obsadiť online priestor s kvalitnou ponukou a na istý čas aj získať monopol. Úspešnosť Bully method závisí od mnohých faktorov, ktoré neovplyvníte, ale oplatí sa ju vyskúšať.
Príprava stratégie a bezpečné nastavenie kampane
Nastavenie a aplikovanie tejto metódy do kampaní si vyžaduje už určité skúsenosti. Ak teda nie ste ešte úplne zbehlí a istí v správe kampaní, obráťte sa na nás. Takáto kampaň totiž potrebuje výrazne vyšší rozpočet a treba s ním narábať citlivo. Navyše, to či sa vám podarí prebidovať konkurenciu, nie je stopercentne isté. Určité riziko neúspechu tu stále zostáva a treba s ním počítať.
Pre aplikáciu Bully method potrebujete:
- Dostatočne veľký rozpočet
- Kvalitné produkty, o ktoré majú ľudia záujem
- Kladný vzťah zákazníkov k značke
Stratégia v kampani
Cieľovú cenu za výsledok zvolíme veľmi až extrémne vysokú. Tým dostáva kampaň a Facebook signál, že cena konverzie v tejto chvíli nie je pre nás prekážkou. Algoritmus potom berie do úvahy, že za konverziu sme ochotní zaplatiť viac než konkurencia.
Prečo je dôležitá veľmi vysoká cena za výsledok
Vysoká cena za výsledok spôsobí vo fungujúcom algoritme to, že reklamy sa začnú zobrazovať relevantným ľuďom s vysokým potenciálom pre kúpu. To znamená, že naše reklamy postupne vytláčajú (vďaka vyššej cene za konverziu) konkurenciu z ponuky.
Ak by sme bid nastavili nižší ako má konkurencia, doručovanie reklám sa obmedzí na zákazníkov s nižším alebo minimálnym potenciálom ku kúpe produktu.
Čo sa deje v tejto kampani
Keď algoritmus začne pracovať, postupne konkurencia vypadne z ponúk a vaše reklamy sa stanú „majiteľom“ cieľovej skupiny, pre ktorú inzerujete. Ďalším pozitívom je postupný pokles ceny za akvizíciu a cenu za klik.
Naopak, CTR reklám pôjde smerom nahor. V ideálnom prípade konkurencia vypína všetky neefektívne reklamy vám sa uvoľňuje priestor pre vašu inzerciu. Ak sa pustia do boja s vami rovnakou metódou ako vy, zvážte, či sa oplatí pokračovať alebo reklamy následne pre znižujúcu sa efektivitu pozastavíte a využijete inú metódu na efektívne doručovanie a predaj vašej cieľovej skupine.
Túto metódu aplikujeme na konverzné kampane Predaj alebo Potenciálni zákazníci. Pre eshopy volíme v kampani ako cieľovú konverziu Nákup. Odporúčame túto metódu používať najmä pri zabehnutých eshopoch a službách, kde už existuje určitá zákaznícka cesta.
Veľký rozpočet a odvaha
Potrebujeme odvahu, rozvahu a dostatočný rozpočet, cielenie a reklamné sady a nastavenie atribučného okna 1 deň. Limit pre ponuky nastavíme približne 3x vyšší ako sme mali v priemere doteraz (cena za nákup). Dôležité je v každej sade nastaviť iný limit. Aby všetko fungovalo správne a algoritmus pracoval pre nás, musíme dosiahnuť minimálne 50 nákupov (alebo iných konverzií) týždenne.
Kampaň po nastavení spustíme a pozorne sledujeme výkonnosť podľa definovaných vzorcov. Necháme ju bežať tri – štyri dni a až po tomto čase do nej zasahujeme podľa potreby. Vyhodnotíme výsledky. Ak konverzie rastú, vytvoríme si podobné publikum.
Vyhodnocujte efektivitu denne
Neefektívne reklamy vypíname. Pravidelne vyhodnocujeme a sledujeme rozpočet. Na úspešnosť metódy vplýva množstvo faktorov, preto treba na to myslieť a správne odhadnúť situáciu podľa dátovej analýzy. Ak to nefunguje, vypnúť.
Ako funguje Mille Feuille Targeting Method
Ak nedisponujete veľkým rozpočtom a chcete osloviť dosť špecifické publikum, pre nakopnutie kampaní využite metódu Mille Feuille Targeting Method. Princíp tejto metódy spočíva v navrstvení vlastných publík. Napríklad si zvolíte návštevníkov, ktorí zavítajú na vašu podstránku, kde prezentujete kosačky. Potom vylúčite zákazníkov, ktorí v poslednom období u vás už kosačku kúpili.
Jemne posuňte zákazníkov k nákupu
Využijete napríklad na zákazníkov, ktorí potrebujú už len posledný „doťuk“, aby u vás nakúpili alebo využili vaše služby. Ďalšia vrstva môže byť lokalizácia – vyberiete si oblasť, v ktorej chcete osloviť zákazníkov. Inou vrstvou môžu byť aktívni nakupujúci alebo ľudia, ktorí vlastnia rodinný dom. Možností je viacero, dôležité v tomto prípade je silno segmentovať publiká.
Áno, Meta prináša odporúčania vytvárať čo najširšie publikum, čo v slovenských podmienkach znamená vytvárať kampane s minimálnym obmedzením cielenia. Na to však treba vyšší rozpočet. Preto metóda Mille Feuille Targeting Method funguje pri nízkom rozpočte s jasne definovaným publikom.
Stratégia všetko do jednej kampane: Odporúča aj Meta
Zlúčenie rôznych publík do jedného adsetu kampane je stratégia nazývaná all in one. Pre zlepšenie výkonu ju odporúča aj Meta, najmä v podmienkach slovenského online sa ju oplatí vyskúšať a dosiahnuť tak oveľa lepší výkon kampaní pri efektívnom nakladaní s rozpočtom.
V tomto prípade môžete zapnúť pri rozpočte aj funkciu Advantage+. Aby kampaň so zlúčenými publikami pracovala, potrebuje dlhší časový rozptyl. Využijete ju však aj pre krátkodobé aktivity a akcie. V eshope ju napríklad pri podpore sezónneho výpredaja alebo produktov v B-stock.
Princíp stratégie: Je to remarketing
Vytvorte si publiká, ktoré potom zahrniete do kampane. Odporúčame začať publikami zo sociálnych sietí – v tomto prípade Instagram a Facebook – napríklad interakcia za posledný rok. Ďalšie publikum môže obsahovať návštevníkov vášho webu za posledných 90 lebo až 180 dní (to je maximum, ktoré Meta povoľuje).
Z týchto publík súčasne vytvárajte a podobné publiká a bez obáv zvoľte rozsah 10 %. Publík môžete vytvoriť mnoho podľa vašich preferencií. Eshopy môžu využiť aj konverzie ako napríklad pridanie do košíka, prechod do pokladne, pozretie produktu či kategórie a podobne.
Dáta pre zlepšenie kampane
Od kombinácie publík očakávame zlepšenie optimalizácie kampane a viac konverzií, keďže dostáva signál v podobe relevantných dát. Odporúčame kombinovať 4 publiká v rámci jedného adsetu. Úlohou tejto kombinácie je dosiahnuť to, že reklama zasahuje rozličné publiká v rôznej fáze nákupu. To znamená, že je tu istý zásah do cold publika, ale tiež zasiahnete napríklad aj hot publikum, pričom nemusíte nijako výrazne dotovať rozpočet.
Vyskúšajte rôzne stratégie pre vaše kampane v Meta. Ak máte k dispozícii voľnejší rozpočet, oplatí sa investovať energiu do prípravy a nastavení rôznych typov stratégií do kampaní. Aj drobné zmeny v kampani majú vplyv na jej výsledky a môžu ju pozitívne ovplyvniť. Neodporúčame zasahovať do kampaní častejšie ako raz za 24h hodín.
Dostatočný časový odstup je dôležitý pre zachovanie správneho fungovania algoritmu. Častejšími zásahmi by ste ho mohli poblázniť a kampaň by prestala fungovať. Vždy sledujte efektivitu a napĺňanie stanovených cieľov. Vyhodnocujte pravidelne zozbierané dáta, porovnávajte a skúste tiež predikovať. Hľadajte nové (hoci aj jednoduché a drobné) riešenia, ktorými ich môžete dosiahnuť.