Skip to main content

Google Ad Grants prešli výraznými zmenami

By 23. apríla 201814 mája, 2021Google
Google AdGrant

Ak by vaša nezisková organizácia chcela získať Google Ad Grant, určite by mala poznať nielen základne požiadavky, ale aj prípadné zmeny s nimi súvisiace.

Prinášame vám stručný súhrn toho najdôležitejšieho!

Google Ad Grant funguje rovnako ako online inzercia v službe Google AdWords – zobrazuje reklamy ľudom, ktorí hľadajú neziskové organizácie, ako je tá vaša. Ak splníte podmienky účasti v tomto programe, každý mesiac dostanete 10 000 USD na inzerciu v službe AdWords (až 40 000 USD pre účastníkov programu Grantspro).

Aby ste však využili Google Ad Grants čo najlepšie, mali by ste v prvom rade vedieť o základných požiadavkách:

  • Reklamy budú iba textové (žiadne videá ani obrázky)
  • Zobrazujú sa iba na stránkach s výsledkami vyhľadávania Google reklamami platiacich inzerentov
  • Všetky kampane musia byť keyword targeted
  • Maximálna cena za kliknutie bude 2 USD
  • Každý mesiac dostanete 10 000 USD na inzerciu v službe AdWords
  • Potrebné sa prihlásiť minimálne 1x do mesiaca a za 90 dní urobiť nejakú zmenu, inak môže byť účet bez upozornenia de-aktivovaný

Ako to však už býva, pravidlá pre získanie podpory sa môžu meniť. A inak to nie je ani v tomto prípade. Toto sú podmienky, ktorých zmena je platná od 1.1.2018:

  • Možnosť využiť aj vyšší bid ako 2 USD (pokiaľ použijete bidovú stratégiu – maximalizácia počtu konverzií)
  • Nebidovať na veľmi všeobecné kľúčové slová a slová, ktoré nesúvisia s predmetom fungovania organizácie, inak vám hrozí zrušenie účtu
  • Môžete bidovať na viac domén
  • Textové reklamy nesmú obsahovať názvy značiek, ktoré nevlastníte (napr. Youtube)
  • Mali by ste sa vyhnúť príliš všeobecným slovám ako „video zdarma“, „e-knihy“, alebo „dnešné správy“
  • Kľúčovým slovom nemôžu byť všeobecné jednoslovné výrazy
  • Kľúčové slová musia mať skóre kvality nad 3
  • Kľúčovým slovom nemôže byť názov konkurencie
  • Na vašej webovej stránke by mal byť jasný účel organizácie
  • Pozor by ste si mali dať na komerčnú činnosť a reklamy
  • Účet musí mať relevantné geografické cielenie
  • Každá kampaň by mala mať minimálne 2 zostavy a 2 reklamy
  • Využitie rozšírenia, primárne rozšírenie o podstránky (min. 2)
  • Váš účet musí mať podľa nových pravidiel minimálnu mieru prekliku 5 %. Ak ju nedosiahne dva mesiace po sebe, môžu Váš účet zrušiť alebo pozastaviť
  • Pokiaľ si nie sme istí, ako dosiahnuť vyššie uvedené zmeny, môžeme si pomôcť Google Adwords Express (GAE), GAE – napr. nebude riešiť nízke CTR

Rady na záver:

  • Sledujte oznámenia v účte. Dajte si aspoň raz mesačne pripomienku do kalendára.
  • Dodržujte podmienky, inak Váš účet môže byť automaticky pozastavený.
  • Ak aj nakoniec dôjde k pozastaveniu účtu, nebojte sa požiadať o jeho obnovenie. Môžete tak spraviť buď prostredníctvom kontaktného formulára, četu alebo telefonicky (0800 500 939). Pred tým by ste však mali svoj účet upraviť podľa spomínaných požiadaviek a pravidiel.

Pomôžeme vám s online marketingom. Kontaktujte nás. 

iFOCUS

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.