Skip to main content

Google Shopping prináša predajcom viac konverzií

od | dec 13, 2019 | e-commerce, Google, Nezaradená novinka

Google Shopping –  to je viac konverzií aj rastúca konkurencia obľúbenému porovnávaču cien tovarov Heuréka. Konkurovať veľkým hráčom môžu aj malé eshopy.

Google Shopping priniesol hneď po spustení na Slovensku eshopom nové možnosti prezentovania ponuky. Pri kvalitne spracovanom produktovom feede a konkurencie schopných cenách získavajú predajcovia v niektorých prípadoch vyššiu mieru konverzie ako z Heuréky.

Ako funguje Google Shopping?

Vďaka šikovným reklamám si Google po prvotných nastaveniach v kampani a následnej optimalizácii poradí sám, ako najlepšie získať konverzie.

Funguje to tak, že potenciálny zákazník, spotrebiteľ hľadá produkt. Zadá ho do Google. Google následne jeho požiadavku vyhodnotí a zobrazí relevantné ponuky. Od vás závisí, akú šírku záberu vo vyhľadávaní si nastavíte. Pre menšie eshopy s nižším rozpočtom a v rámci šetrenia nákladov postačí názov konkrétneho produktu. Väčšie eshopy so flexibilnejšími rozpočtami siahajú po voľnejších kľúčových slovách.

Po zadaní hľadaného výrazu alebo názvu produktu Google zobrazí dostupné tovary, ktoré inzerujete cez Google Shopping, ale súčasne ich ponúkajú aj ostatné eshopy. Ak ich nie je veľa, zobrazia sa v riadku vedľa seba aj s posuvnou šípkou. Ak ich je mnoho, Google ich ukáže v pravom stĺpci.

Vyskúšajte aj vy Google Shopping. Kontaktujte nás a do troch pracovných dní vám ho spustíme.

Rozhodujúce chvíľa – zvolí si zákazník vašu ponuku?

Teraz nastáva pre zákazníka rozhodujúca chvíľa. Ak ste kvalitne spracovali XML feed so všetkými potrebnými aj pomocnými parametrami (Google odporúča) a ponúkli ste aj zaujímavú cenu, vaša šanca získať zákazníka rastie. Ak ste menší eshop, môžete prebiť veľkých hráčov. A tu sú dôvody.

Odchod z Heuréky? Nie, optimalizujte rozpočty.  

Pri eshopoch, na ktorých správe sa podieľame, evidujeme nárast konverzií prostredníctvom nákupov cez Google Shopping. Áno, žiaden z nich sa neodváži (a my to ani neodporúčame) odísť z Heuréky. Ale vďaka Google Shopping sa otvárajú nové možnosti pre optimalizáciu rozpočtov pre obe platformy. Nemusíte toľko vkladať do Heuréky a naopak. Ak sa darí predaju lepšie cez Google Shopping, tak investujte tam.

Do úvahy samozrejme berte aj vaše marže. Pretože ani najnižšia cena nie je riešením. Hoci štatistiky aj naďalej ešte ukazujú, že cena  je zatiaľ pre väčšinu slovenských zákazníkov rozhodujúca. Pri Heureke rozhoduje počet recenzií (pozitívnych aj negatívnych), hodnotenia užívateľov, či hodnotenie, ktoré udeľuje prevádzkovateľ Heureky – Ocenené zákazníkmi. Dôležité je mať percentá – skvelé je, ak vás zákazníci hodnotia pozitívne a vy máte od 95 %. To vás čaká zlatý veniec a ten na zákazníkov pôsobí pozitívne. A dôveryhodnosť vášho eshopu stúpa.

Pri Google Shoppingu zohráva úlohu:

  • Cena
  • Kvalita xml feedu
  • Kvalita Landing page

Podstatné je pripraviť si produktový feed tak, aby bol pre Google akceptovateľný. My používame na úpravu XML feedov aplikáciu Mergado. Odporúčame alebo vám túto službu zapezpečíme. Sme certifikovaný partner.

XML feed potom natiahnite do Merchant centra. Ako na to, sme písali v našom článku.

Teraz si skúste zadať do Google kľúčové slove napríklad notebook. Google vám zobrazí ponuku notebookov rôznych značiek, v rôznych cenových reláciách  a od niekoľkých eshopov. Vybrali ste si?

Skúsime teraz zadať do Google vyhľadávača Notebook Lenovo. Lepšie? Ponuka je presnejšia. Vidíme iba jednu značku, ale v rôznych cenových reláciách.

Teraz napíšme do vyhľadávača konkrétny model. Napríklad Lenovo Ideapad 320. Čo poviete teraz?

Toto je ponuka konkrétneho modelu od rôznych predajcov – vyberte si podľa ceny alebo obľúbeného eshopu. Dopyt pre Google viete ešte viac špecifikovať, môžete zadať požadovanú pamäť RAM alebo typ procesora. Ak to má eshop zahrnuté vXML feede, Google vám zobrazí takúto ponuku. Aj tu vidíme veľkú výhodu pre malé eshopy. Vďaka detailom môžu získať viac konverzií.

Koľko investovať do reklám cez Google Shopping?

Vyskúšali sme rôzne možnosti. Spravidla je dobré začať s vyšším rozpočtom, aby si Google dokázal čo najskôr zozbierať dáta a prispôsobiť algoritmus reklamy získaným informáciám. Aby reklamy správne fungovali, odporúčame nastaviť počiatočný rozpočet minimálne na 10 eur za deň. Ak sa vám osvedčí, vyskúšajte prihodiť alebo zostaňte na tejto hodnote. Pri menšom rozpočte už výsledky nemusia napĺňať očakávania. Dôvod je jednoduchý, čím viac konverzií – a teda aj informácií pre algoritmus – tým lepšie Google Shopping pracuje.

Aké boli vaše výsledky z Black Friday v Google Shopping?

Asi sa zhodneme, že Black Friday tento rok dostal rozum 😊 Mnohé eshopy dopadli tak, že to, čo dali do reklamy, sa im vrátilo cez predané produkty za zníženú cenu a dostali sa tak na nulu. V horšom prípade do mínusu. Sú segmenty, kde stačí splniť obrat a daná značka vypláca peňažný bonus alebo obrat sa rieši novým dodaným materiálom. Ale sú len takéto obraty dlhodobým riešením pre eshop?

Začnite s Google Shopping dnes. Napíšte nám, zavolajte nám.

Potrebujete pripraviť XML feed a konto v Merchant centre pre spustenie? Zabezpečíme vám komplexné riešenie pre váš eshop. Zlepšite vaše konverzné skóre. Kontaktujte nás.

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
iFOCUS

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.