Skip to main content

Hlasové vyhľadávanie: Upravme stránky pre voice search

By 26. marca 201914 mája, 2021Google, Novinky
Hlasové vyhľadávanie

Hlasové vyhľadávanie sa stáva jedným z kľúčových faktorov. Čoraz viac ľudí využíva smartfóny v spojení s hlasovým asistentom. Vyhľadávače tak zobrazia také stránky s odpoveďami, ktoré budú mať čo najspoľahlivejšiu odpoveď.

Kým ešte nedávno sme sa smiali z hlasových pomocníkov, teraz už majú svoju vážnosť. Sú dokonalí a pomáhajú nám pri vyhľadávaní. Nielen v aute, keď šoférujeme. Ale hľadáme už reštaurácie, spotrebiče, dovolenky. Preto každá webstránka už musí myslieť na to, ako uľahčiť hlasové vyhľadávanie a poskytnúť čo najpresnejšiu a najlepšiu odpoveď.

Vyhľadávačom pomôžeme tým, že si pripravíme stránku, kde spíšeme možné otázky a súčasne si na ne aj odpovieme. Tak, ako by sme sa ich opýtali nahlas. Tu je zásadný rozdiel medzi vyhľadávaním cez vpísanie textu do dialógu a vyhľadávaním prostredníctvom vyslovenej otázky.

Krátke frázy nahraďme longtailovými

Kým v textovom vyhľadávaní rezonujú krátke frázy ako lacné televízory, najbližšia reštaurácia a podobne, hlasové vyhľadávanie funguje  na princípe otázka – odpoveď. Kde sa dá najbližšie najesť? Aký je najbližší obchod s televízormi? Aké sú trendy v online pre rok 2019?

Zabudnime teda na krátke frázy s dĺžkou 3 až 5 slov. Otázky pri hlasovom vyhľadávaní sú dlhšie. Podľa štatistiky od Google sú dlhšie až o 76,1 percent.

Predpokladáme, že longailové frázy privedú na stránku skutočne relevantných užívateľov. V celkovej návštevnosti síce zaznamenáte istý pokles, ale podľa doterajších štatistík takéto dlhé fráze prinášajú vyššie zisky. Jednoducho – zákazník nájde na prvý raz presne to, čo hľadá a je spokojný. Cieľová skupina sa zúži, ale výkon longtailových fráz bude výraznejší.

Hlasové vyhľadávanie funguje najmä v lokálnych podmienkach

Významnú úlohu zohráva v hlasovom vyhľadávaním lokalizácia. Predpokladáme, že v prípade takéhoto vyhľadávania sa užívateľ zameria na situáciu v jeho bezprostrednom alebo blízkom okolí. Aby sme posilnili lokalizáciu, potrebujeme mať Google účet Moja firma. Profil vyplňme, dajme doň všetky dôležité informácie, ktoré zákazník potrebuje a hľadá.

Otváracie hodiny, adresu, informácie o firme. Pravidelne pridávajme príspevky, ponuky, fotografie. Naša firma sa bude lepšie zobrazovať vo vyhľadávaní a získa kvalitnejšie pozície. Podľa zadanej adresy sa uprednostní pri lokálnom vyhľadávaní. Preto lokálne signály v profile sú jedným z kľúčových faktorov, na ktoré by sa mala každá firma zamerať.

Čo vyhľadávaču pomáha, sú perfektne napísané snippety. Teda útržky, z ktoré zobrazuje. Google tak dokáže veľmi rýchlo nájsť odpoveď na položenú otázku a zverejniť ju pre užívateľa.

Čo určite dodržujme pri písaní textov už teraz:

  • Čleňme text na zrozumiteľné odseky
  • Používajme odrážky
  • Sústreďme sa na longtailové kľúčové slová
  • Píšme kvalitné snippety – útržky
  • Vytvorme stránku s možnými otázkami a odpoveďami pre hlasové vyhľadávania

Google odporúča dodržať maximálnu dĺžku odpovede. A to 29 slov. Samozrejme, ideálny stav je, ak vtesnáme našu odpoveď do krátkej ale výstižnej vety.

 

Uľahčime Google Assistentovi vyhľadávanie. Aj vašu webovú stránku pripravíme pre hlasové vyhľadávanie.

Kontaktujte nás.

iFOCUS

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.