Skip to main content

Natočte reelska skôr, než Instagram zatočí s vašim dosahom

od | dec 15, 2022 | Trendy, Instagram

Reels patrí dnes medzi najobľúbenejšie formáty na Instagrame. Používajte ich a rozšírte publikum sledovateľov.

Instagram pripravil niekoľko pozitívnych zmien, ktoré prinesie v najbližšom období. Prioritu začínajú zohrávať formáty Reels. Ich popularita každý deň rastie a spoločne so Stories tvoria najsledovanejší obsah na Instagrame.

Reels je krátke video

Ak používate Instagram, formát Reels vás určite zasiahol. Je to krátke dynamické video, ktoré má však veľmi silnú výpovednú hodnotu. Cieľom je zaujať, pobaviť, získať a udržať pozornosť. Výhodou Reels formátu je to, že čas je natoľko optimalizovaný, že sledovateľ sa nezačne nudiť.

Reels je video, ktoré má dĺžku 30 až 90 sekúnd. Dlhšie videá sú však menej populárne a predpokladáme, že ich Instagram ani nebude toľko preferovať a odporúčať ako kratšie videá.

Ideálna dĺžka pre Reels je približne 8 sekúnd. Samozrejme, nie je tu čas na zdĺhavé úvody.

Pre vyšší efekt využívajte rôzne filtre, texty či hudbu. Kombinujte rôzne videá. Dbajte na kvalitu videí, pretože Instagram upozornil, že rozmazané prezdieľané videá s vodoznakmi z iných aplikácií nechce a zníži im dosah. Algoritmus berie do úvahy interakciu s vašimi príspevkami aj z minulosti a ich obľúbenosť.

Reels otvára bránu vašej kreativite. K tomu vám napomáhajú užitočné funkcie od Instagramu. Napríklad plynulé prechody medzi videami či zarovnanie prvkom. Do videa môžete pridať rôzne nálepky, zvuky či vyzvať ľudí, aby váš obsah zdieľali ďalej. Napríklad, kým v statických príspevkoch je ideálny počet slov desať, vo video  formáte je to približne tridsať.

Pridajte hashtagy, vždy si však premyslite, aké kľúčové slová sem zahrniete.

Instagram tvorcom poskytuje veľa vychytávok. Vyskúšajte ich.

Štatistiky ukazujú, že Reels stúpajú v dosahu

Posledné štatistiky ukazujú, že Reels zohrávajú v sledovaní videí na Instagrame oveľa väčšiu úlohu ako IG TV. Hootsuite spravilo prieskum sledovania video obsahu na Instagrame a štúdia ukazuje, že Reels získali 300 až 800 lajkov na príspevok. Klasické video príspevky vo feede sú v porovnaní s týmito číslami veľmi slabé. Počet lajknutí sa pohybuje na úrovni 100 – 200 lajkov.

Vysoká miera zapojenia

Na úspech Reels vplýva mnoho faktorov. Jedným z nich je aj veľkosť vášho instagramového účtu. Avšak už účty, ktoré majú do 5000 užívateľov majú vďaka Reels veľmi silný dosah – miera zapojenia je v priemere 3,79 %. Tieto údaje priniesli Socialinsiders vo svojej aktuálnej štúdii. Účty, ktoré majú do 10 000 sledovateľov majú priemernú mieru zapojenia 3,72 %. Účty s počtom užívateľov do 50 000 majú v priemere 2,24 % mieru zapojenia. Celú štúdiu si môžete prečítať tu

Priemerná miera dosahu Reels je v roku 202220,59 %. Čo je oproti ostatným Instagramovým formátom naozaj výborné.

Využite Reels pre rozvíjanie vášho Instagramového účtu. Vaša obsahová stratégia by mala držať krok s aktuálnymi trendmi. A tie sú jasné.

Na Reels sa oplatí zapracovať

Formát Reels plánuje Instagram rozvíjať aj v nasledujúcom roku. Kombináciou so strojovým učením tak dosiahneme veľmi vysokú účinnosť. V roku 2023 totiž Instagram umelú inteligenciu využije na odporúčanie obsahu, ktorý by nás mohol zaujímať. Áno, deje sa tak už teraz, ale očakávame zlepšenia a inovácie aj v tejto oblasti.

Instagram tak vytvára na tvorcov tlak, aby boli príspevky čo najkvalitnejšie a obsahovo zaujímavé. Pretože takéto potom bude zaraďovať do odporúčaného obsahu užívateľom.

Diverzifikujte svoj obsah

V prípade sociálnych sietí je taktiež dôležitým krokom diverzifikácia obsahu. Netýka sa to len využívania rôznych platforiem od Facebooku, cez  Instagram až po TikTok, ale aj aj foriem obsahu. Síce sú reelska v popredí, no netreba zabúdať ani na iné formáty, ako napríklad využívanie sprievodcu na Instagrame, ktorý dokáže vašich followerov edukovať, informovať a oživiť váš profil.

 

 

 

 

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
iFOCUS

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.