Skip to main content

Reklama na Spotify I. časť

od | máj 19, 2017 | PPC, Trendy

Možnosti, kde a ako inzerovať, sa neustále rozširujú. Jednou z nich je hudobná platforma Spotify. Online “rádio“ sa teší stále väčšej popularite. V zahraničí je online inzercia v tejto platforme už samozrejmosťou. Užívatelia Spotify majú dve možnosti – kúpiť si premium účet za 10 €/mesačne (ceny sa menia od rôznych balíčkov a akcií) alebo využívať FREE verziu s reklamou a obmedzenými funkciami. Drvivá väčšina ľudí zatiaľ využíva FREE verziu. Popíšeme si túto službu podrobnejšie v dvoch na seba nadväzujúcich blogoch. V prvej časti vám prinášame vysvetlenia o možnosti cielenia, ktoré Spotify ponúka.

Ako teda môžeme cieliť ?

Služba Spotify ponúka možnosť prihlásiť cez Facebook. Vďaka tomu sa vytvorí výborný základ informácii o užívateľoch, na ktorých vieme reklamu zacieliť.

Demografické údaje sú samozrejmosťou cielenia, teda vieme cieliť podľa pohlavia a veku. Geografické cielenie je momentálne dostupné v 60-tich krajinách sveta (aj na Slovensku). Posledným základným typom cielenia je cielenie na užívateľský jazyk.

Spotify vytvoril ďalšie veľmi zaujímavé cielenia. Základy uvedené vyššie, ani zďaleka nie sú dostačujúce. Máme však možnosť cieliť na segmenty ľudí. Dlhú dobu marketéri Spotify skúmali, ako sa užívatelia správajú a akú hudbu počúvajú. Spotify skúmalo nákupné správanie ľudí a spájalo ich so žánrom hudby, ktorá sa im páči. Sledovalo aj ich chovanie v aplikácii.

Ideme ďalej 🙂 Dostávame sa k ďalšej zaujímavej možnosti. Môžeme to nazvať cielenie na konkrétny typ hudby. A tu sa nám otvára mnoho možností.

  • Cielenie na playlist – Spotify sa líši od svojej konkurencie komunitou ľudí, ktorí s ňou pracujú. Môžeme povedať, že Spotify nemá ďaleko ani od sociálnej siete. Vďaka širokej aktívnej komunite ľudí, ktorých spája hudba, vieme nájsť tisícky rôznych playlistov, ktoré sú rozdelené do kategórii. Napríklad playlist running, workout, coffelovers, teen party… čo sú ďalšie možnosti, ako vieme s užívateľmi pracovať.

  • Druhou skupinou je možno viac všeobecné cielenie, a teda cielenie na konkrétny žáner hudby. Toto cielenie určite využijú organizátori festivalov a hudobných akcií alebo inzerenti, ktorí chcú zasiahnuť väčšie publikum ľudí. Dokážeme teda cieliť na ľudí, ktorí sú vyznávači určitého žánru hudby a je úplne jedno, aký playlist alebo konkrétneho interpreta práve počúvajú.

Spotify dokázal zosynchronizovať počúvanie hudby na viacerých zariadeniach. Vďaka tomu je dostupný na počítači, smartfóne, tablete, playstation alebo vo webovom rozhraní. Táto synchronizácia nám umožňuje cieliť na ľudí naprieč zariadením. Pokiaľ užívateľ vykoná interakciu s reklamou, napríklad na mobilnom telefóne a neskôr sa prihlási cez počítač. Spotify bude zobrazovať konkrétnu reklamu aj tam.

Posledným spôsobom cielenia je spôsob, akým ľudia hudbu počúvajú. Samozrejmosťou cielenia je typ zariadenia (mobil, tablet, pc, ps), ďalej cielenie na typ operačného systému. Dokonca máme možnosť cieliť na ľudí podľa mobilného operátora.

Zdroj: https://spotifyforbrands.com/is/

Radi vám pripravíme reklamu na Spotify. Kontaktujte nás. 

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
iFOCUS

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.