Linkedin titulná fotka, prečo je dôležitá a ako sa odlíšiť ?

od | mar 26, 2022

Linkedin má v súčasnosti viac ako 700 miliónov registrovaných užívateľov, čo oproti Facebooku, Instagramu či TikToku stále zaostáva, avšak nesmieme zabúdať, že Linkedin slúži v prvom rade pre podnikateľov a má serióznejší charakter ako spomínané (populárnejšie) sociálne siete.

Platforma, ktorá má uľahčiť komunikáciu na profesionálnej úrovni, prepájať podnikateľov ale aj vytvárať priestor pre firmy, ktoré si chcú získať nových zamestnancov, či pre ľudí, ktorí si hľadajú zamestnanie.

S hľadaním nového zamestnania je spojený aj prvý dojem, ktorý je kľúčový najmä v osobnom živote, no výnimkou nie je ani platforma Linkedin, keď musíte zaujať potenciálneho zamestnávateľa, zamestnanca alebo biznis partnera.

Ako ste na tom vy? Môžete sa pochváliť svojim Linkedin profilom?

K tomu, aby ste na návštevníkov svojho profilu zapôsobili, je dôležité dbať o jednu vec! Tou je titulná fotka, ktorá  vás reprezentuje. Ak na profile titulnú fotku nemáte, nič sa nedeje. Avšak ak chcete nadviazať nové kontakty, titulná fotka vám tento proces môže rozhodne urýchliť.

Čo by mala titulná fotka spĺňať?

Odporúčaný rozmer titulnej fotky je 1584 x 369 pixelov, pričom treba dbať o kvalitu fotky. Dajte si pozor na veľkosť súboru, ktorý by nemal presahovať 8MB a snažte sa zachovať pomer strán 4:1.

Ak si nie ste istí formátom obrázku, platforma akceptuje PNG, JPG a GIF.

Nezľaknite sa!

Linkedin síce zabezpečuje responzivitu obsahu v závislosti od zariadenia, na ktorom aplikáciu práve používate, avšak titulná fotka sa zobrazuje veľmi odlišne na počitači a na mobilnom telefóne, ktorý z vašej fotky zakryje trošku viac (približne ¾ fotky). Ak chcete aby elementy na Vašej titulnej fotke, ako je logo, slogan a pod. boli viditeľné, sústreďte ich v pravej časti obrázku.

Čo by mala titulná fotka obsahovať ?

Ako hlavný element pre “cover photo”, môžete použiť ľubovoľný obrázok/fotku, avšak nezabúdajte na štipku serióznosti a identitu vášho profilu. Ak Vám však chýba kreativita, máme tu zopár tipov ako zaujať.

Ak nechcete mať nudný profil, najjednoduchším riešením je abstraktný obrázok, ktorý odlíši váš profil od ostatných a spraví ho zapamätateľným.

Patríte do skupiny konzervatívnejších ľudí? Vhodnou voľbou pre vás môže byť jednoduchý obrázok s vašim menom, e-mailovou adresou, zoznamom služieb ktoré ponúkate a pod.

Ak radi prezentujete svoje hodnoty, použite citát, ktorý vás vystihuje, motivuje, niečo čo je vašim životným mottom.

Vhodnou alternatívou môže byť aj fotka z vášho osobného života, ktorá odzrkadľuje vaše záľuby, hobby a rôzne voľnočasové aktivity.

Ak podnikáte a ponúkate svoje služby napríklad len v rámci svojho mesta/okolia, nešliapnete vedľa keď ako pozadie pre svoju titulnú fotku použijete panorámu vášho mesta, kde pôsobíte. Bude to vyzerať profesionálne.

Smelo použite fotku svojho pracovného kolektívu, komunity, zamestnancov, alebo fotku s klientmi.

Ak ste dosť odvážny, neváhajte do svojej titulnej fotky pridať veselšiu fotku seba, čím odľahčíte pôsobenie vášho profilu.

Pracujete so zaujímavejšími nástrojmi ako je len počítač?  Návštevníkov vášho profilu určite môžu zaujať práve pracovné nástroje, nebojte sa preto vyskúšať takýto druh titulnej fotky.

Máte sa čím pochváliť ? Pochváľte sa! V prípade, že ste získali ocenenie alebo certifikát, ktorý je vašou pýchou a môže vám pomôcť nadviazať nové kontakty, tu je vaša šanca a priestor na prezentáciu.

Čo reprezentuje vašu spoločnosť? Odprezentujte svoje podnikanie titulnou fotkou a zaujmite!

Pýtate sa kde a ako si vytvoríte aj vy svoju titulnú fotku? 

Odpoveď: veľmi ľahko a naozaj hocikde ! V dnešnej dobe existuje nespočetne veľa nástrojov a aplikácií v ktorých si aj ten najväčší grafický amatér dokáže vytvoriť titulnú fotku podľa svojich predstáv. Stačí si už len nájsť tú, ktorá je vám najviac sympatická.

Autor: Karin