Skip to main content

Ako zvýšiť predaje na vašom eshope pomocou lojality zákazníka?

od | júl 20, 2023 | Blog, e-commerce

Ukážeme vám výborný tip, ako zvýšiť vaše predaje a udržiavať lojalitu zákazníka zvýšením AOV a CLV.

Čo je AOV?

 Ide o priemernú hodnotu objednávky (Average Order Value), ktorá sleduje priemernú sumu v eurách, ktorú zákazník minie pri každej objednávke na vašom eshope. Ak chcete vypočítať priemernú hodnotu objednávky vašej spoločnosti, jednoducho vydeľte celkové príjmy počtom objednávok.

Povedzme napríklad, že v mesiaci jún boli tržby vášho internetového obchodu 10 000 eur a mali ste celkovo 1 000 objednávok. 10 000/1000 = 10. To by znamenalo, že vaša priemerná hodnota objednávky bola 10 eur.

Prečo je priemerná hodnota objednávky dôležitá? Zvýšenie priemernej hodnoty objednávky vášho eshopu vám pomôže zvýšiť celkové príjmy a tak zvýšiť aj zisk vášho podnikania.

Čo je CLV?

Celoživotná  hodnota zákazníka (CLV) je meradlom celkového príjmu, ktorý môžete očakávať od vášho  zákazníka, pokiaľ zostane vašim klientom.

Ako teda zvýšiť dané ukazovatele?

Harry Molyneux nedávno realizoval výskum, ktorý skúmal  ako sa zmení AOV, ak v nákupnom košíku pridáte možnosť kreditu, poukážky na ďalší nákup pri určitej dosiahnutej “méte” hodnoty objednávky. 

V tomto testovaní pri nákupe 100 dolárov ponúkla firma kredit v hodnote 10 dolárov na ďalší nákup. Výskum bol realizovaný pomocou A/B  testovania na danom eshope. Test A nemal doplnok kreditu v košíku na eshope a test B mal implementovaný  tento nástroj.

 

 

Výsledky tohto výskumu boli vynikajúce. Priemerná hodnota objednávky po pridaní kreditu do košíka  sa zvýšila o 2,52 dolára.  Vďaka kreditu sú zákazníci motivovaní pridať do košíka ďalší produkt, aby splnili “métu”. Tento kredit zvyšuje priemernú hodnotu objednávky, ale aj celoživotnú hodnotu  zákazníka, nakoľko má motiváciu využiť kredit na budúci nákup. Okrem toho, že zákazníci u vás minú viac peňazí, tak u vás pravdepodobne nakúpia aj v blízkej budúcnosti, čo prispieva k budovaniu lojality.

 

Pridanie kreditu do košíka zaznamenalo nárast príjmov pre testovaný eshop o 204-tisíc dolárov mesačne a až 2,4 milióna ročne. To je poriadny skok tržieb, čo poviete?

Máme pre vás ešte pár tipov pri implementácii tohto účinného marketingového nástroja:

 

  • Nastavte dátum vypršania platnosti kreditu, aby ste zvýšili naliehavosť opakovaných nákupov
  • Keď sa blíži koniec platnosti kreditov, pošlite e-mailové pripomenutia.
  • Nastavte minimálnu sumu objednávky na uplatnenie kreditu, aby ste mohli získať späť náklady.

 

Ak máte eshop, neváhajte a pridajte si tento účinný nástroj čím skôr a maximalizujte svoje príjmy.

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
Dario Domin

Dario Domin

Som kreatívny a inovatívny stratég, ktorý pomáha podnikom a organizáciám dosahovať ich ciele. Som presvedčený, že kreativita a inovácia sú kľúčom k úspechu v digitálnom marketingu. Tvorenie nových nápadov a vecí ma napĺňa radosťou a entuziazmom.