Online položí televíziu: Facebook očakáva zlomový rok 2019

Najnovší prieskum od Facebook IQ ukazuje, že ľudia pri pozeraní TV rovnako sledujú aj dianie na internete. A to cez smartfóny alebo tablety, ktoré držia buď v rukách alebo ich majú na dosah.

Napríklad v USA má neustále po ruke smartfón až 94 percent divákov. Prognózy hovoria, že rok 2019 bude prelomový a internet porazí televíziu.

Ľudia najčastejšie počas TV reklamy berú do rúk smartfóny.

Keď film preruší reklama, ľudia berú do rúk smartfóny. (Zdroj: Facebook IQ)

 

Ako sa správajú diváci pre pozeraní TV?

Už teraz počas reklám siaha po smartfóne 55,5 percenta divákov a otvorí si jednu z aplikácií, ktoré patria pod Facebook. Z prieskumu vyplýva, že medzi používanými aplikáciami počas TV reklám dominujú sociálne siete Facebook, Instagram a tiež čet Messenger alebo WhatsApp.

Čo teda ľudia robia v mobiloch počas televíznych reklám?

Ak počas sledovania filmu alebo seriálu naskočí televízna reklama, až 55,5 percenta divákov  siahne po mobilnom telefóne a kontroluje svoj Facebook alebo Instagram profil, prehľadáva shopy a nakupuje alebo četuje cez Messenger či WhatsApp, prípadne hrajú hry. Používanie smartfónu počas TV vysielania závisí tiež od druhu programu.

Surfovanie na sociálnych sieťach láka divákov počas televíznych reklám najviac.

Počas reklamy diváci najčastejšie zamieria na sociálne siete. (Zdroj: Facebook IQ)

 

Četujeme aj počas sledovania filmov, seriálov a prenosov.

Štatistiky naznačujú, že ľudia obľubujú online diskusie so svojimi priateľmi – napríklad pri športových zápasoch alebo dôležitých udalostiach alebo pri zaujímavých filmoch. Internet a sociálne siete sa stali súčasťou sledovania TV.

Až 60 percent mladých od 18 do 24 rokov počas TV reklám berie do rúk smartfón. Približne 41 percent ľudí vo veku 45 a viac siahne po telefóne. Zenithmedia uvádza, že ľudia v roku 2019 strávia v online prostredí 170,6 minút denne. Čas strávený sledovaním TV odhaduje agentúra na 170,3 minút.

Internet porazí televíziu. Počet hodín strávený v online prekročí hranicu 170 hodín.

V roku 2019 strávia ľudia na internete viac času ako pred televíziou. (Zdroj: Zenithmedia)

 

Facebook IQ spravil prieskum šiestich krajinách – Brazília, Francúzsko, Nemecko, Indonézia, Veľká Británia a USA. Štúdia nám naznačuje silnejúci trend prechodu užívateľov od TV k internetu.

Takže krátke zhrnutie 🙂 Čaká nás nová etapa. Reklamy budeme musieť riešiť v reálnom čase a zameriavať sa v prvom rade na reklamu v mobiloch.

 

Rozbehni kampane s nami. Kontaktuj nás. 

Preverili naše
Know-how