Skip to main content

Ako získať skvelé kľúčové slová alebo čo hľadajú ľudia v Google?

od | sep 8, 2021 | Google

Správne kľúčové slová v reklamách vám potiahnu biznis

Kľúčové slová používame každý deň. Zadajte si do google kľúčové slovo marketingová agentúra. Koľko sa vám zobrazilo platených výsledkov?

Ak by ste hľadali marketingovú agentúru pre vašu firmu, do vyhľadávača Google by ste zadávali výrazy, na základe ktorých by ste očakávali výsledky. Google vám zobrazí také výsledky a reklamy, ktoré zodpovedajú vašej požiadavke. V našom blogu sa budeme venovať zobrazeniam reklám na kľúčové slová.

 

Vaša reklama v Google vyhľadávači

Zadali ste kľúčové slovo, dostali ste výsledky a teraz sa rozhodujete, na ktorý odkaz kliknete. Spravidla Google prvé 4 pozície na prvej strane zaplní relevantnou reklamou. Čo ak sa medzi výsledkami zobrazí aj taká reklama, ktorú ste nechceli? To je prípad, kedy má inzerent nastavené kľúčové slová so širším dosahom.

Používajte kľúčové slová tak, aby ste oslovili potenciálnych zákazníkov

Vaša reklama sa zobrazí užívateľom vtedy, ak zadajú kľúčové slovo alebo frázu do vyhľadávača. Pri správne nastavenej vyhľadávacej kampani im zobrazíte relevantnú reklamu. Kľúčové slová sú základom PPC kampaní vo vyhľadávacej sieti. Ich úlohou je uľahčiť život užívateľom vyhľadávaču a vám ušetriť peniaze v marketingovom rozpočte.

 

Komu sa reklama zobrazí?

Kľúčové slová ovplyvňujú to, komu a akú reklamu Google doručí. Ak sú vaše kľúčové slová všeobecné, reklama sa síce zobrazuje mnohým užívateľom, avšak pre veľké množstvo z nich je nerelevantná. Napríklad kľúčové slovo agentúra.

Je veľmi všeobecné, ale ak k nemu doplníte marketingová alebo cateringová agentúra, Google už vám vie zobraziť presnejšiu reklamu. Samozrejme, ak mate v reklamnom systéme správne nastavené toto slovo.

Všeobecnejšie kľúčové slová vám môžu priniesť výraznejšiu návštevnosť, súčasne však aj zvýšiť bounce rate na stránke, čo nie je príliš žiaduce. V konečnom dôsledku všeobecnejšie kľúčové slová zbytočne ukrajujú z vášho rozpočtu.

keyword research

 

Čo ak sa reklama nezobrazuje?

Stretnúť sa však môžete aj s opačným prípadom. Vaše reklamy sa nikomu nezobrazia, pretože ste použili také kľúčové slová, ktoré nikto nepoužíva alebo sú len málo bežné. Google si pri kľúčových slová nepotrpí na správnosť gramatiky, jednoducho zadajte také slová, ktoré ľudia používajú.

Kľúčové slová, ktoré vám privedú ľudí na stránku

Najlepšie kľúčové slová sú tie, ktoré priblížia užívateľa ku konverzii. Takéto slová nie sú príliš vyhľadávané, ale ich sila je v tom, že ak ich užívateľ zadá do Google a vaša reklama sa mu zobrazí, je vysoká pravdepodobnosť, že na vašej stránke uskutoční požadovanú konverziu. Svätý grál na takéto kľúčové slová však neexistuje.

 

Ako to celé funguje?

Vytvorili ste si reklamy, zadali kľúčové slová, nastavili cenu. Užívateľ zadá do vyhľadávača kľúčové slovo. Ak Google vyhodnotí, že zodpovedá vašej požiadavke pre zobrazenie reklamy, tak ju ukáže. Predtým však reklama vstupuje do aukcie s konkurenciou, keď sa bije o svoju pozíciu. Závisí od mnohých faktorov, najmä však od ceny za preklik. Viac informácií sme spísali o tom v našom blogu.

 

Ako získať skvelé kľúčové slová alebo čo hľadajú ľudia v Google?

Google Ads poskytuje veľmi užitočnú službu a to prehľad hľadaných výrazov. Nastavte si časové rozmedzie a zvoľte si v menu zobraziť Hľadané výrazy. Získate prehľad o tom, čo vaši potenciálny zákazníci hľadali v Google za dané obdobie aj s výsledkami a cenou za preklik.

Podľa výsledkov sa rozhodnite, ktoré slová pridáte do zoznamu kľúčových slov a ktoré vylúčite z distribúcie. Na vylúčené kľúčové slová sa vaša reklama už vo vyhľadávači nezobrazí a vy ušetríte financie, ktoré môžete použiť na zobrazenie správnych kľúčových slov.

Pravidelná optimalizácia zlepšuje výsledky reklám

S prehľadom hľadaných výrazov pracujte pravidelne, eliminujete tak zbytočné náklady na kľúčové slová, ktoré nesúvisia s vašim biznisom.

 

Ak zaradíte kľúčové slovo do zoznamu, vždy určite aj je variant. Google ponúka v tomto čase tri možnosti:

  • Voľná zhoda
  • Frázová zhoda
  • Presná zhoda

Voľná zhoda kľúčového slova býva často najdrahšia. Cena za klik vám môže spotrebovať veľmi rýchlo denný kredit, sú však aj prípady, kedy voľná zhoda vychádza spomedzi zvolených kľúčových slov najlacnejšie.

Frázová zhoda berie do úvahy synonymické výrazy aj podobné tvary.

Presná zhoda znamená, že vaše reklamy sa zobrazia na konkrétne zadané kľúčové slovo, ale Google berie do úvahy aj zmenený slovosled alebo veľmi blízke slovo.

 

Správne nastavenie kľúčových slov, ich pravidelná optimalizácia a obmena či umiestnenie v reklamných textov, vám môže priniesť veľa relevantných zákazníkov a súčasne využiť správne rozpočet a nemíňať ho na zbytočné kliknutia.

Pomôžeme so správnym nastavením a zobrazovaním reklamy vo vyhľadávači Google. Využite naše profesionálne skúsenosti.

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
iFOCUS

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.