Skip to main content

Digitálny nábor bez profesia.sk

od | okt 27, 2021 | Trendy

Každý, kto pracuje v HR to pozná. Nie sú ľudia. A keď sú, tak pravdepodobne pokrivkáva ich odbornosť, spoľahlivosť alebo lojalita. Hádam nie je odvetvie, kde by takýto problém nebol. V niektorých sektoroch pomôže robotizácia, ktorej horizont sa približuje. To ale zároveň bude vytvárať rovnaký tlak na dostatok kvalifikovaných odborníkov v tejto oblasti. Ako teda riešiť problém s nedostatkom záujemcov o voľné pracovné pozície tu a teraz?

Realizovali sme digitálnu náborovú kampaň pre klienta, ktorý dovtedy využíval  len  tradičné média t.j. lokálne reklamné noviny a portál profesia.sk. Výsledkom použitia týchto “klasických” náborových prostriedkov bol 1 záujemca týždenne/mesačne. Výsledkom digitálnej náborovej kampane bolo celkovo 97 záujemcov za prvých 30 dní od spustenia kampane. Pomer 1:97 bol vo výsledku priam neporovnateľný. 

Ako sme to dosiahli?

Tradičná reklama vs digitálna

Na nábor sme si vybrali digitálny priestor nie len preto, že sme špecialisti na digitálny marketing. Dôvodom bolo to, že digitálny priestor je priestor, kde potenciálni zamestnanci trávia v priemere až 3h 32min denne. Až 84,8% z celej populácie Slovenska je online. Koľko času týždenne trávite nad reklamnými novinami, ktoré dostávate  bezplatne do schránky? Prieskumy hovoria, že menej ako 192 minút denne to nebude.

Profesia.sk vs náborová webstránka

Inzercia na profesii je ako statická tapeta. Možno vidíte počet zobrazení a počet životopisov, ale prichádzate o hlavnú esenciu digitálneho priestoru, ktorou je možnosť pracovať s digitálnou stopou návštevníkov. Vlastná webstránka vám poskytne presné dáta o sociodemografických údajoch návštevníkov a hlavne vám umožní ďalej s nimi komunikovať. Len zriedkavo sa návštevník pracovnej pozície okamžite rozhodne. Zmena práce je vážne životné rozhodnutie, ktoré chce svoj čas. Tento čas od prvej návštevy až po rozhodnutie viete na vlastnej webovej stránke využiť chirurgicky presným cielením na nerozhodnutých uchádzačov, čím sa zároveň zefektívňuje reklama, pretože sa zobrazuje len relevantným uchádzačom.

Fotobanka vs. lokálne fotenie

Detail, ktorý zvýši efektivitu až o jednu tretinu. Realizovali sme fotodeň priamo vo výrobných priestoroch klienta. Nie len preto, že základné pravidlo employer brandingu hovorí, že sa nedá robiť globálne. Hlavným dôvodom bolo, že autentické fotky sú efektívnejšie. Šanca, že zaujmete je až o 34,7% vyššia.

Faktorov, ktoré vplývajú na úspech digitálnej náborovej kampane je určite viacero. Pre zjednodušenie sme vybrali tie, ktoré sa dajú rýchlo potvrdiť a vyhodnotiť kampaňou.

V prípade, že trpíte nedostatkom kandidátov a máte zviazané ruky, lebo vaše HQ neumožňuje niektoré z uvedených aktivít, ozvite sa nám. Máme skúsenosti a efektívne riešenia ako získať a zvýšiť počet kandidátov na voľné pracovné pozície.

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
iFOCUS

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.