Skip to main content

Cenové porovnávače: Ako na nich inzerovať efektívne?

od | mar 23, 2020 | e-commerce, Nezaradená novinka, PPC, Trendy

Cenové porovnávače. Ak ponúkate tovar, ktorý predáva aj vaša konkurencia, vstúpte do prostredia cenových porovnávačov. Zvýšite tým šancu získať zákazníkov a súčasne rastie aj povedomie o vašej značke.

Heureka je kľúčová pre väčšinu obchodov

Heureka je najznámejší cenový porovnávač. Denne ho využívajú tisíce zákazníkov. Nejaký čas už funguje služba – Heureka Košík, vďaka ktorej zákazníci dokážu nakúpiť priamo z Heureky. Skvelá vec, hoci za túto službu si účtuje Heureka isté percento z tržby. Ale stále sa oplatí, len si musíte sledovať obrat a maržu, aby ste nešli do mínusu.

Na Heureke, ale aj ostatných porovnávačoch, hrá dôležitú úlohu cena tovaru. Nie je to však vždy rozhodujúci faktor. Ak ste začínajúci obchod a máte najnižšiu cenu, ľudia u vás nemusia nakúpiť. Dôležité sú recenzie zákazníkov, počet kladných recenzií, vaše reakcie na negatívne recenzie. Veľkú úlohu zohráva čas doručenia a cena za dopravu. Veľký vplyv na rozhodovanie zákazníka má aj darček, ktorý eshop k nákupu ponúka. Aj z tohto dôvodu vznikli rôzne aplikácie, ktoré pomáhajú zistiť, čo ponúka vaša konkurencia a podľa toho sa prispôsobiť.

Pre tento segment sú dôležité aj cenové porovnávače NajnakupPricemania. Fungujú na podobnom princípe ako Heureka.

S oblečením na Glami

Glami je cenový porovnávač pre predajcov oblečenia. Funguje podobne ako Heureka, no nemá až toľko funkcií. Mnoho funkcionalít postupne len pribúda. Pre Glami musíte mať špeciálne upravený XML feed, inak nemôžete predávať. V našom blogu o Glami sme odporúčali spočiatku inzerovať produkty, ktoré ľudia kupujú najčastejšie. A postupne upravovať XML feed aj o ostatné položky.

Predajcovia nábytku aj sanity majú svoje porovnávače

Favi slúži predajcom nábytku, kúpeľňového nábytku či sanity. V ponuke však nájdete rôznorodý tovar, napríklad aj trampolíny či výbavu do záhrady. Závisí od predajcu a samozrejme od toho, či sa mu oplatí tieto produkty ponúkať cez daný porovnávač.

Biano ponúka produkty z oblasti bývania. Zatiaľ u nás nie je veľmi rozšírený.

S cenovými porovnávačmi sa dá pracovať pomocou rôznych aplikácií. Dokážete si upraviť produktový feed podľa potreby, zlepšiť vzhľad obrázkov či sledovať konkurenciu. Pomocou aplikácií si naprogramujete jednoduchého cenového robota, ktorý sleduje ceny konkurencie a prispôsobuje ich, či veľmi rýchlo spárujete produkty s kategóriami v porovnávači.

So správnym výberom porovnávača, inzerciou, optimalizáciou a efektívnym nastavením vám pomôžeme. Kontaktujte nás. 

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
iFOCUS

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.