Skip to main content

Až teraz sa ukáže, či a ako vás vaši zákazníci a fanúšikovia milujú

By 30. marca 202013 mája, 2021e-commerce, Facebook, Google, Instagram, Novinky, Trendy
miluju vas zakazníci

Krutý titulok, a asi sme aj blízko k pravde. Takže, čo robiť v tejto kríze? Píšme blogy, zalamujme a ponúkajme ebooky na stiahnutie, komunikujme cez sociálne siete. Nestraťme kontakty, hoci teraz u nás nenakupujú a nevyužívajú naše služby. Hoci, aj taký ebook na stiahnutie je služba. Dajme zákazníkom zaujímavý obsah, aby na nás nezabudli a po kríze sa k nám zase vrátili.

Teraz je čas, kedy získame viacej emailových či telefonických kontaktov. Ponúknime ebook s našimi doterajšími blogmi za protihodnotu – email. Ak máme dostatok materiálu, pripravme úplne nový informačne a graficky nabitý ebook. A máme zápis do databázy a môžeme neskôr zákazníkov oslovovať.

Udržujte a rozvíjajte vzťahy so zákazníkmi

Teraz je čas rozvíjať vzťahy so zákazníkmi v online prostredí. Do tejto komunikácie totiž teraz s najväčšou pravdepodobnosťou vstúpia aj staršie ročníky, ktoré sa doteraz vôbec nepohybovali v online, pohybovali sa zriedkavo alebo vôbec. Ako sa na to pripraviť? Ak na webstránke nemáte chatbota, doplňte ho tam a naprogramujte na základné otázky a odpovede. Doplňte na stránku chýbajúci text FAQ, teda odpovede na najčastejšie otázky.

Teraz je čas vziať šancu do rúk a vzdelávať zákazníkov a fanúšikov. Naučte ich ako používať rôzne funkcionality, ktoré využívate vo vašom biznise. Možno ste doteraz uvažovali nad spustením live chatu. Skúste to. Vyzvite ľudí, aby sa vám ozvali práve cez tento live chat. Napíšte zaujímavú tému ako podnet k diskusii. Spravte anketu cez formulár Google Docs, pripravte krátky webinár, spojte sa s vašimi zákazníkmi cez Hangouts či Skype.

Píšte texty pre vaše cieľovky

Teraz je čas komunikovať témy presne na cieľovku. Napíšte blog pre mladšie ročníky, ale súčasne napíšte ďalší blog s rovnakou témou aj pre staršie ročníky. Okrem toho, že sa zdokonalíte v písaní, kreativite a psychológii, odovzdáte publiku plnohodnotný obsah – cielený presne na mieru. Žiada si to troška štúdia, ale výsledok bude skvelý. Zaujímavé myšlienky nájdete v knihe Myšlení rychlé a pomalé od Daniela Kahnemana. Oplatí sa nahliadnuť aj do generačnej beletrie a odsledovať si štýl a výrazové prostriedky, ktoré autor využíva a komunikuje s čitateľmi. Inšpirujte sa. Zaujímavé frázy nájdete aj v seriáloch či filmoch.

Teraz je čas dôkladne si naštudovať vaše cieľovky, pripraviť si dôslednejšie persóny a komunikačné manuály. Oprášiť virtuálnu realitu, nainštalovať možnosť online platby kartou, zlepšiť komunikáciu cez chat, telefón, formuláre. Čokoľvek teraz viete spraviť bezkontaktne, spravte to. Tak, aby zákazníci pocítili, že vám na nich záleží.

Zlepšite kreatívu. Čo tak byť originálny?

Teraz je čas na zamyslenie sa nad doterajšími kreatívami. Čo všetko treba zlepšiť na webstránke a sociálnych sieťach? Začnime pri CTA buttonoch. Majú naozaj dobré texty, tak aby zákazník na ne zareagoval? Skontrolujme bannery – dodržiavame náš firemný dizajnmanuál? Pozrime sa na blog – kedy sme pridali posledný? Komunikujeme dostatočne a k veci? Nahliadnime spätne do štatistík a podľa toho začnime prispôsobovať obsah aj CTA prvky na webstránke. Možno nám niekde chýbajú, niekde ich je zase veľa.

Vyberte najúspešnejšie posty zo sociálnych sietí

Teraz je čas prehrabať sa príspevkami na sociálnych sieťach, vziať si inšpiráciu najúspešnejšími a zlepšiť komunikáciu. Nepretrhnite komunikačnú niť. Hoci ste obmedzili platené kampane, komunikujte naďalej. Organický dosah je síce nízky, no ak zvolíte správny typ príspevku s vysokou hodnotou pre ľudí, je veľká pravdepodobnosť že sa zdieľaním dostane k ďalším ľuďom. Príspevky zverejňujte na Facebooku, Instagrame aj Google Moja Firma.

Viac blogujte a nájdite si príbuzné témy k vášmu biznisu

Teraz je čas pohľadať témy, ktoré sú príbuzné s vašim biznisom. Možno sa vám zdá, že ste už vyčerpali všetky dôležité oblasti a teraz píšete stále o tom istom. Nahliadnite ku konkurencii alebo siahnite po oblasti, ktorá zdanlivo s vami nesúvisí. Určite vám zasvieti zelené svetielko, že aj toto je možnosť. Napríklad eshop s náradím do dielne môže zverejniť blog, ako vyrobiť hotel pre chrobáky do záhrady alebo eshop s potrebami do domácnosti blog o varení z vody. Teda, zo zásob v špajzi.

Teraz je čas ukázať život u vás vo firme. Sú vaši zamestnanci na home – office? Dajte na sociálne siete tipy, ako fungujete v tomto čase. Čo čítate, akú hudbu počúvate či ako si rozkladáte pracovný čas počas dňa. Vtipný moment je vítaný, ba očakávaný. Prečítajte si aj náš blog o marketingu v čase krízy.

Ponúkame bezplatnú konzultáciu. Kontaktujte nás.