Kvalitná reklama už nestačí. Je skvelé, ak ňou zaujmete a dostanete užívateľa na vaše webové stránky. Ak ste však nedotiahli cieľovú stránku, na ktorú sa preklikne potenciálny zákazník, je to premrhaná šanca a vyhodená investícia do reklamy. Dohliadnite na to, aby celý proces bol dotiahnutý do konca a fungoval. Od reklamy až po konverziu a analytiku.
Unikátny poradca od META vám napovie, čo zlepšiť
Meta (predtým Facebook) prichádza s unikátnym poradcom v podobe e-booku, ktorý ponúka riešenia a návody.
Prináša tipy ako zaujať zákazníka a priviesť ho až k želanej konverzii. Tou je najčastejšie nákup v eshope. Ale tiež môže ísť aj o odoslanie kontaktov či telefonát.
Príručka nie je príliš rozsiahla. Preštudovali sme za vás všetkých 33 strán. Facebook preskúmal a zhodnotil používateľské skúsenosti na Landing page. Cieľové stránky sú totiž tiež v zábere Facebook robotov.
Pozor na chyby v cieľových stránkach
Blokuje vám Meta reklamy a už ste odstránili všetky chyby? Problém môže byť aj na vašej Landing Page.
Meta roboti nespia a neustále kontrolujú reklamy. Stáva sa, že reklamy Meta blokuje. Hoci ste už spravili všetko podľa dostupných návodov, stále sa nerozbiehajú. Problém hľadajte aj v cieľových stránkach. Facebook ich totiž skenuje a ak narazí na niečo podozrivé, reklamy blokuje.
Dajte si preto záležať na tom, čo Landing Page obsahuje.
Príručka od Meta kladie dôraz na tri kľúčové prvky:
💡Rýchlosť stránky
💡Odpovede na bežné otázky
💡Optimalizácia pre smartfóny
Aktuálne štatistiky Meta uvádzajú, že až 53 % užívateľov odchádza, ak sa cieľová stránka nenačíta do troch sekúnd. To je kruté číslo.
Zmerajte si rýchlosť načítania webových stránok
Otestujme si to. Zadajte vašu webovú stránku do niektorého z meračov načítania webstránky a porovnajte si výsledky. Nahliadnite potom do Google Analytics a pozrite si mieru odchodovosti zo stránky. Aký je váš bounce rate?
Popracujte na zvýšení rýchlosti načítania stránky. Čísla ukazujú, že je to dôležité pre váš biznis. A potrpí si na to aj Google. Meta odporúča web developerom zaviesť najmä FCP (First Contentful Paint) a minimalizovať http request.
Obsah stránky je rovnako dôležitý ako jej rýchlosť
Každá cieľová stránka by mala mať svoj unikátny obsah (na tom trvá aj Google). Dôležitá je štruktúra obsahu.
Ak máte priestor, rozdeľte štruktúru stránky pre mobily a samostatne pre desktop. Myslite na to, že po prechode užívateľa z reklamy na webstránku, by mal získať čo najviac základných informácií.
Ak ste eshop, tak ide najmä o informácie o cene, produkte, doprave, akcii, ale oplatí sa tiež zobraziť recenziu – či už v podobe hviezdičiek, slovom alebo iným symbolom (tento produkt hodnotilo už 31 spokojných zákazníkov a pod.).
Obrázky a vizualizácie sú silný faktor. Presvedčte zákazníka, že práve toto potrebuje
Koľko máte obrázkov na vašich stránkach? Ukážte to, čo ponúkate v rôznych uhloch pohľadu. Čím viac odlišných obrázkov, tým lepšiu predstavu si návštevník stránky spraví. Eshopáci ukážte a predstavte zákazníkom produkt. Ponúkate služby? Vykreslite im všetko komplexne. Nielen ako vyzerá, ale ako ho využiť v praxi, ako zapadne do životného štýlu zákazníka či ako mu dokáže zmeniť život.
Je text na webových stránkach pri prehliadaní v smartfóne čitateľný?
Veľkosť písma na webstránke má svoje opodstatnenie. Text musí byť čitateľný pre väčšinu návštevníkov. Meta odporúča preveriť veľkosť písma a jeho zobrazovanie v smartfónoch a podľa potreby ho upraviť tak, aby bolo prirodzene čitateľné.
K čitateľnosti textu prispieva aj jeho správna štruktúra. Píšte krátko, stručne, zrozumiteľne. Najnovšie výskumy ukazujú, že ľudia, ktorí text skenujú v telefóne, po prečítaní vety zloženej z viac ako štyroch slov strácajú kontext a pozornosť.
Dlhé vety preto používajte čo najmenej. Súvetia radšej rozbite na menšie celky. Robte veľa odsekov. Údaje, ktoré oddeľujete čiarkou, píšte do seba a oddeľte ich odrážkami. Spravte všetko pre prehľadnosť a zrozumiteľnosť. Tu nájdete tipy, ako písať pútavé texty.
Meta skúmala zrozumiteľnosť obsahu stránok
Do prieskumu zahrnula stránky typu:
📌Landing Page
📌Homepage
📌produktové stránky
📌stránky s detailom produktu
📌stránky s formulárom pre odoslanie
Dôležitým kritériom pre hodnotenie bola zrozumiteľnosť obsahu. Cieľová stránka teda musí priniesť návštevníkovi odpovede na jeho otázky.
Nemal by dlho pátrať, mal by okamžite získať informáciu, ktorú potrebuje. Získanie informácie ničím nepodmieňujte. Napríklad tým, že mu zobrazíte časť obsahu až vtedy, ak zadá svoj email alebo ak odklikne nejakú zbytočnú otázku. Nebráňte mu v získaní informácie.
Je to podstatný prvok v komunikácii. Na základe informácie, ktorú mu poskytnete, potom vykoná potrebné kroky (ktoré od neho žiadate) a ktoré mu napoviete použitím CTA buttonu. Takže poďme sa pustiť do úprav stránky.
Meta odporúča na webe zachovať dizajn z reklamy, z ktorej sa užívateľ na vašu stránku dostane
Kontinuitu Meta považuje za obzvlášť silný prvok. Predstava, že reklamou zaujmete potenciálneho návštevníka stránky a on sa dostane do úplne iného užívateľského prostredia, je desivá. Výrazne zvyšuje odchodovosť. Zachovajte preto prostredie stránok tak, aby mal užívateľ pocit, že sa stále nachádza na stránkach s vašou značkou.
Povedzte návštevníkovi stránky, čo má urobiť
Konečne. Návštevník sa preklikol z reklamy na vašu stránku. Pozerá si obsah, číta, študuje. A čo teraz? Jedným z dôležitých prvkov cieľovej stránky je tlačidlo CTA = Call to action. Výzva na akciu. Nápoveda, čo má návštevník urobiť.
Čo má spraviť? Môže si prečítať ďalší blog, môže vám nechať kontakt, môže si pridať tovar do košíka, môže vám zavolať, môže… povedzte mu to, čo má urobiť. Zrozumiteľne a jasne. Nedávajte mu veľa možností, pretože nebude vedieť, ktorú si má vybrať. Ideálny jeden až dva CTA buttony.
Ako vyzerá stránka v smartfóne?
Meta odporúča sledovať každý mesiac správanie užívateľov, ktorí prídu na stránky z mobilných telefónov. Táto návštevnosť v poslednej dobe prevažuje, ľudia si totiž zvykli všetko riešiť cez smartfón. Je to tak jednoduchšie. Myslite na to pri úprave stránok. Prispôsobte tomu vizuál.
Meta medzi odporúčania zaradil napríklad zachovať biele pozadie stránok. Pri prezeraní stránok v telefónoch je to najoptimálnejší dizajn. Neunavuje oči, ľahko sa v ňom číta a scrolluje.
Vyhoďte z mobilnej verzie prvky, ktoré prekážajú v prehľadnosti stránky
Usporiadanie prvkov na stránke by malo byť čo najjednoduchšie. Viac o prvkoch vplývajúcich na pozornosť návštevníka nájdete v článku „Pozornosť ako kľúčový faktor v reklame“. Dodržte vždy princíp – ovládanie jednou rukou.
Akonáhle sú pre pohyb na vašej stránke potrebné dve ruky, niečo je zle. Zamyslite sa nad rozložením CTA prvkov, rozsekaním jednotlivých odsekov stránky či odstránením nepotrebných prvkov, ktoré na displejoch zavadzajú.
Jedným z typických príkladov je chat alebo obľúbené vyskakovacie okno od cenového porovnávača Heureka.
Takéto prvky bránia v plynulom pohybe po stránke a niekedy bránia v pohybe vôbec alebo prekrývajú podstatné časti stránky. Môžete klikať, stránka vás v smartfóne ďalej nepustí, pretože na miesto kam klikáte, zapadol iný CTA prvok. To sa potom prejavuje napríklad vo zvýšenej odchodovosti zo stránky či v stratených konverziách. A to je škoda.
Vždy preto kontrolujte verziu stránky v telefóne aj na desktope. Ovládanie a pohyb po stránke pre telefóny čo najviac zjednodušte.
Meta na konci príručky doplnila tabuľku – checklist, kde si skontrolujete, ako ste na tom a čo treba zlepšiť.
Ak sa vám príručka od Meta zdá komplikovaná, pomôžeme vám s riešením stránok tak, aby zodpovedali súčasným požiadavkám návštevníkov. Zabezpečíme, aby boli responzívne, spolupracovali s reklamnými systémami a vyhľadávačmi. Správne sa zobrazovali na mobilných zariadeniach a mali kvalitný a štruktúrovaný obsah.