Čomu sa v roku 2018 určite nevyhnete, pokiaľ využívate online marketingové aktivity?

od | jan 5, 2018

Samotné predpovede sú práve v oblasti internetového marketingu veľmi náročné, pretože ide o dynamické prostredie, ktoré prichádza s novinkami hlavne od dominantných hráčov ako Google a Facebook takmer na mesačnej báze. Samozrejme, sú aj zmeny, ktoré sú plánované a jednou z nich, ktorá ovplyvní všetky subjekty pôsobiace v internetovom prostredí, bude GDPR. Táto nie príliš sexi skratka v sebe skrýva nariadenie európskej únie o ochrane osobných údajov a práce s nimi v online prostredí v plnej kráse General Data Protection Regulation. Dotkne sa všetkých firiem v EU aj mimo nej, pokiaľ pracujú s údajmi občanov únie. Myslíte, že sa to vás netýka? Možná sankcia 20 miliónov eur alebo 4 percentá obratu vašej firmy vás možno presvedčí o opaku.

Google
Z pohľadu marketingovej využiteľnosti nejde pre firmy len o príležitosť  vo vyhľadávači. Google Adwords je najväčší reklamný systém na svete z pohľadu dosahu a reklama sa zobrazuje na tisíckach webstránok a tiež na video portáli Youtube . Tak ako v minulom roku, tak aj v tomto aktuálnom sa očakáva, že z pohľadu optimalizácie stránky pre vyhľadávače  v Angličtine Search Engine Optimisation (SEO) bude dochádzať k častým zmenám algoritmu, ktorá spôsobuje zmeny pozícií vašej webstránky na neplatených pozíciách. Zmeny môžu byť pozitívne, ale samozrejme aj negatívne a vzhľadom k nestálosti výsledkov je veľké riziko spoliehať sa len na tento zdroj návštevnosti.

Google neustále prichádza s inováciami a napriek tomu, že viacero produktov je už dlhšie na trhu, tak stále ostávajú nepovšimnuté. V prípade akejkoľvek firmy je veľmi dôležité pracovať s firemným profilom na my google business. V prípade, že ste hotel, tak google hotel ads je miesto pre zvýšenie podielu priamych rezervácií. Takže z čierno bieleho rozdelenia na platený a neplatený google je tu zaujímavý segment inovatívnych produktov, ktorý ostával nepovšimnutý na vlastnú škodu firiem.

V platenej oblasti Google Adwords prišiel začiatkom roku s prechodom na nové rozhranie, ktoré má zrýchliť, sprehľadniť prácu v reklamnom systéme Google Adwords.
Sociálne siete

Facebook prieskumník
ktorý nám a ďalším 5 krajinám na svete priniesol zníženie neplateného dosahu tak skoro neodíde a podľa najnovších vyhlásení Marka Zuckerberga  sme na tom možno lepšie ako zvyšok sveta. Facebook sa chce v blízkej budúcnosti sústrediť na spájanie ľudí a preto sa algoritmus zameria viac na kvalitu príspevkov od našich priateľov a známych. Vo výsledku to znamená, že šírenie firemných postov opäť výrazne klesne a pravdepodobne najväčšou obetou budú spravodajské portály, ktoré chrlia posty s vysokou frekvenciou. V oblasti platenej reklamy príchod prieskumníka priniesol zdraženie reklamy v desiatkach percent. V kontexte toho, že nič nie je zadarmo ani propagácia v rádiu, TV a tlačových médiách nie je

možné očakávať, že budú sociálne siete zdarma. Stačí prijať tento fakt a sústrediť sa na pomer náklady a výnosy a podľa toho sa rozhodnúť. Opäť platí pravidlo, že Facebook reklama, ktorú profesionálne nastaví pre vás agentúra má lepší výkon aj v desiatkach percent .
Instagram
ktorý v minulom roku „skopíroval“ inovatívne funkcie od svojho konkurenta snapchat dosiahol svoj rast a na teraz vyzerá ako víťaz tohto boja. „Storíčka“ sa stali pevnou súčasťou užívateľských aktivít. Pre určitú cieľovú skupinu je Instagram jednoznačne sociálna sieť číslo jedna.

Pre tých, ktorí to myslia vážne so sociálnymi sieťami, určite treba mať stratégiu a rozpočet na jej napĺňanie.

Pre tých pokročilejších bude určite výzva personalizácia a automatizácia v segmentoch B2C ale aj B2B je niečo, čo umožní firmám zefektívniť ich činnosti.

Autor: iFOCUS
Sme nadšenci do online. Je to vášeň, inštinkt, ktorý nás ťahá k výzvam.