Skip to main content

Focusky #20 – Novinky z digitálneho marketingu

od | mar 10, 2022 | Focusky

Opäť tu máme začiatok nového mesiaca, čo znamená čas na novinky z digitálneho marketingu. V dnešných focuskách sa dočítate o novej funkcii like v IG stories či o nových nástrojoch pre správu obsahu. Akú ďalšiu zmenu prináša sociálna sieť Facebook a akú zaujímavú novinku aplikácia Snapchat. Taktiež tu nájdete zaujímavé výsledky z výskumu profilových fotiek na LinkedIne. 

Získanie práce na základe profilovej fotky – LinkedIn

Spoločnosť Passport Photo Online vykonala prieskum, na základe ktorého získali zaujímavé informácie, o profilových fotkách na LinkedIne. Je teda váš profilový obrázok dôležitý pre získanie práce?

Prieskumu sa zúčastnilo viac ako 200 HR profesionálov, majiteľov firiem či manažérov. Jeho výsledky hovoria za všetko:

  •  Až 80% respondentov súhlasilo, že profilová fotka uchádzača o prácu, im pomáha danú osobu lepšie spoznať.
  • 70% respondentov uviedlo, že na základe profilovej fotky na LinkedIne, odmietli kandidáta.
  • Dokonca až 96% účastníkov verí, že profesionálna profilová fotka dokáže vzbudiť dôveru. Kandidát má teda väčšiu šancu pre získanie práce.

Na základe zistení vidíme, že profilová fotka na LinkedIne, môže byť jedným z dôležitých faktorov, pri získaní vášho zamestnania. Skontrolujte si preto svoju fotku ešte pred zaslaním žiadosti o prácu.

Zdroj: SocialMediaToday

Likes v IG Stories

Instagram je sociálnou sieťou, ktorá neustále prináša nové možnosti a funkcie. Ďalšou je aj likes v Stories.

Po novom máte možnosť reagovať na Stories tvorcov kliknutím na ikonku srdiečka, ktoré sa nachádza v dolnej časti Stories. Konkrétne medzi ikonou “poslať správu” a “malý papierovým lietadlom”, prostredníctvom ktorého môžete zdieľať príbeh svojim priateľom.

Po kliknutí na novú ikonu srdiečka, dáte tvorcovi najavo, že sa vám páči jeho príbeh. Veľkou výhodou tejto novej možnosti je, že reakcia sa nepošle priamo do súkromných správ, ale túto informáciu si môže pozrieť v prehľade Stories. Nájde tu aj meno konkrétneho užívateľa, ktorý mu like dal.

Zdroj: Newsfeed

Nové nástroje pre správu obsahu na IG

Instagram zavádza niekoľko noviniek ako nový prehľad aktivít, rozšírený prístup k uzamknutému účtu či aktualizovanú funkciu kontrola zabezpečenia.

Nový prehľad aktivít

V novom prehľade aktivít by ste mali násjť informácie o tom, koľko času ste v aplikácii strávili, dozviete sa aj o interakciách s inými užívateľmi, alebo aj informácie o vyhľadávaniach, ktoré ste vykonali.

Prehľad umožňuje taktiež ľahšie spravovanie toho, čo môžu používatelia vidieť na vašom profile. Dokážete odtiaľ jednoducho odstraňovať príspevky či klipy, ktoré ste uverejnili, ale aj archivovať svoj obsah.

Aktualizovaná kontrola zabezpečenia

Najnovšie Instagram prináša aj postupné kroky, ktoré by ste mali vykonať pri zabezpečení vášho účtu. Zahrňuje to napr. Kontrolu prihlasovania, kontrolu informácií o profile, potvrdenie účtov a aktualizované kontaktné údaje.

Prístup k uzamknutému účtu

Sociálna platforma testuje aj nový spôsob ako by sa mohli užívatelia znova dostať k svojim uzamknutým účtom. Nový spôsob by mal umožniť požiadať vašich priateľov, aby jednoducho potvrdili v aplikácii vašu totožnosť. Potom by ste sa mali dostať opäť k svojmu uzamknutému účtu.

Zdroj: Newsfeed

Facebook mení názov News feed na Feed

Facebook má aktuálne viac ako 2,9 miliardy užívateľov a existuje ešte stále veľa regiónov, kde táto sociálna sieť ešte len preniká. 

Sociálna sieť Facebook sa rozhodla pre zmenu názvu News Feed na Feed. Hlavným cieľom zmeny je zabránenie prípadných zmätkov. Pre niektorých používateľov pôsobil názov News Feed mätúco. Dovniemali sa, že tu nájdu hlavne “správy” (news), a nie príspevky od svojich priateľov. 

Zmena názvu nebude mať nejaký širší dopad na používanie platformy.

Zdroj: Newsfeed

Zaujímavá novinka od Snapchatu

Aplikácia Snapchat pridáva nový spôsob, ako pomôcť svojim používateľom pri objavovaní rôznych eventov, teda udalostí. Po novom majú používatelia v aplikácii možnosť nájsť funkciu Snap Map, ktorá vznikla v spolupráci s Ticketmaster.

Ako to funguje?

Po kliknutí na mapu v aplikácii sa užívateľom zobrazia udalosti, ktoré sa konajú v ich blízkosti. Následne ich môžu zdieľať s priateľmi alebo si aj zakúpiť vstupenky na konkrétnu udalosť.

Novinka je dostupná už vo viac ako 20 krajinách po celom svete.

Zdroj: SocialMediaToday

 

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
Bea

Bea

Počas štúdia na vysokej škole som mala možnosť spoznať svet online a zapojiť sa do rôznych zaujímavých projektov. Fascinovalo ma to natoľko, že som sa rozhodla prehlbovať moje vedomosti a skúsenosti prostredníctvom Digitálnej Univerzity. Po jej absolvovaní moje kroky viedli na pohovor do agentúry iFocus. Časom sa zo stáže stala trvalá práca. Plnými silami a odhodlaním sa stále snažím prijímať nové výzvy a napredovať, v čom mi pomáha aj skvelý kolektív. Okrem online marketingu rada cestujem, cvičím, alebo niečo dobré kuchtím. 🙂