Skip to main content

Focusky #22 – Novinky z digitálneho marketingu

od | máj 5, 2022 | Focusky

Nenechajte si ujsť ďalšie najnovšie možnosti a funkcie, ktoré prinášajú známe sociálne siete. V dnešnom čísle focusiek sa dočítate o nových funkciách správ na Instagrame, taktiež akú možnosť umiestnenia reklám táto aplikácia viac neponúka. Ďalej sa dozviete zaujímavé štatistiky o TikToku. V neposlednom rade, tu nájdete aj prelomovú novinku od Googlu, nové vylepšenia na Messengeri a WhatsAppe.

Nové funkcie správ na Instagrame

Sociálna sieť Instagram prináša pre svojich užívateľov niekoľko nových funkcií, týkajúcich sa správ. Poďme si ich priblížiť:

  • Možnosť rýchlej odpovede na správu – prichádzajúca DM sa po novom objaví v rozbaľovacom paneli. Používateľ môže na ňu odpovedať tam, kde sa práve nachádza. Napríklad, ak si práve prezeráte príspevky vo feede a príde vám správa, jednoducho na ňu odpoviete priamo z neho. Nemusíte sa preklikávať do svojej doručenej pošty.
  • Rýchle odosielanie – po tom čo kliknete na tlačidlo zdieľania na príspevku, by ste mali mať po novom možnosť, ktorá vám ponúkne najbližších priateľov. Tým sa dosiahne opäť jednoduchšie odosielanie DM.
  • Možnosť vidieť kto je online – táto posledná, nová funkcia, vám umožní vidieť vo vaších DM, kto je práve online. Podobne, ako je to aj v messengeri.

Zdroj: SocialMediaToday

Prelomová novinka od Googlu

Spoločnosť Google sa snaží uľahčiť ľuďom vyhľadávanie vecí. Z tohto dôvodu sa rozhodla zaviesť prelomovú novinku s názvom “Multisearch”. Ide vlastne o kombináciu obrázku a textu.

Ak sa teda snažíte nájsť rovnaký, alebo podobný kúsok oblečenia či nábytku, prípadne iných vecí, môžete využiť túto novinku. Stačí mať aplikáciu Google na svojom zariadení, vybrať si obrázok alebo jednoducho odfotiť hľadaný objekt. Potom do vyhľadávania dopíšte potrebný text. Google by vám mal následne zobraziť relevantné dopyty.

Novinka, žiaľ, zatiaľ nie je dostupná na Slovensku. Veríme však, že sa jej čoskoro dočkáme.


Zdroj: Blog.google

Zdroj: Startitup

Odstránenie umiestnení reklám vo videách – Instagram

Instagram sa rozhodol pre odstránenie reklám vo videách. Ako alternatívu ponúka umiestniť reklamy do Reels.

Zároveň sociálna sieť testuje nový, full-scrennový formát. Po novom by teda mali mať všetky príspevky vrátane videí, fotiek, Stories aj Reels nový, full-scrennový vzhľad. IG sa celkovo snaží viac zameriavať na video formáty, a všetky videá zlučovať okolo Reels.

Ako ste na tom vy? Pridávate na IG viac fotiek, alebo naopak videí?

Zdroj: Newsfeed

TikTok stále v popredí

Sesnor Tower zverejnil rebríček najviac sťahovaných aplikácií za prvý štvrťrok 2022. Vyzerá to tak, že prvenstvo získava sociálna sieť TikTok.


Zdroj: sensortower.com

Silu tohto média môžete vidieť nielen v sťahovaní, ale aj v spotrebiteľských výdavkoch. TikTok má tak rekordný štvrťrok v oblasti výdavkov v aplikáciách. Podľa dostupných štatistík z data.ai, výdavky konkrétne dosiahli hodnotu 840 miliónov dolárov.

Zdroj: SocialMediaToday

Novinky v Messengeri a WhatsAppe

Spoločnosť Meta prináša ďalšie novinky vo svojich komunikačných aplikáciách. Čítajte ďalej, aby ste niečo náhodou nezmeškali…

Messenger

Novinkou sú jednoduché univerzálne príkazy, skratky, s názvom “Messenger Shortcuts”. Ich pomocou dokážu uživatelia jednoduchším spôsobom osloviť ďalších členov chatu alebo vykonať niekoľko úkonov.
Skratky majú 2 podoby. Buď použijete znak “@”, napríklad @everyone. Týmto spôsobom dokážete osloviť všetkých užívateľov chatu, ktorí si vašu správu hneď všimnú.

Druhou možnosťou je využiť skratky s inou podobou:

  • /silent – jej použitím členovia chatu nedostanú oznámenie, že ste správu poslali
  • /gif – použitím tejto skratky sa viete rýchlejším spôsobom dostať k ponuke Gifov
  • /pay – takto dokážete ľudí v chate požiadať o vykonanie platby
  • /shrug a /tableflip – veľmi zaujívamé skratky, ktoré dokážu za vás pridať emotikony, čo znamená, že ich nemusíte ručne dohľadávať.


Zdroj: Meta

WhatsApp

Aplikácia WhatsApp prináša zase nové vylepšenia, týkajúce sa audio nahrávok. Dôvodom je aj fakt, že sa v aplikácii pošle v priemere 7 miliárd hlasových správ denne.

Po novom majú byť k dispozícii funkcie ako prehrávanie mimo chatu, pozastavenie či obnovenie nahrávania, kontrola nahrávky pred odoslaním, možnosť rýchleho prehrávania preposlaných správ, a iné.


Zdroj:WhatsApp

Zdroj:Newsfeed

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
Bea

Bea

Počas štúdia na vysokej škole som mala možnosť spoznať svet online a zapojiť sa do rôznych zaujímavých projektov. Fascinovalo ma to natoľko, že som sa rozhodla prehlbovať moje vedomosti a skúsenosti prostredníctvom Digitálnej Univerzity. Po jej absolvovaní moje kroky viedli na pohovor do agentúry iFocus. Časom sa zo stáže stala trvalá práca. Plnými silami a odhodlaním sa stále snažím prijímať nové výzvy a napredovať, v čom mi pomáha aj skvelý kolektív. Okrem online marketingu rada cestujem, cvičím, alebo niečo dobré kuchtím. 🙂