Každý mesiac vám prinášame súhrn tých najzaujímavejších noviniek z digitálneho marketingu. Preto sa aj v tomto čísle Focusiek dozviete informácie, ktoré by vám rozhodne nemali uniknúť. Množstvo noviniek prináša sociálna sieť Instagram, dočítate sa však aj o zmenách pri Google reklamách a o zaujímavých tipoch ako na úspešnejší marketing na Facebooku.
Google reklamy odlíšiteľné od organických výsledkov
Novinkou v reklamách vo vyhľadávaní sú nové vizuálne prvky. Odstraňuje sa označenie “reklama” a pridávajú sa obchodné názvy a logá. Takto sa snaží Google ľahšie odlíšiť reklamy od organických výsledkov.
Obchodný názov bude teraz najviac viditeľným vizuálnym prvkom v reklamách vo vyhľadávaní.
Účty, ktoré môžu tieto novinky už využívať musia spĺňať nasledovné kritériá:
Je otvorený viac ako 90 dní.
Má dobrú históriu dodržiavania pravidiel.
Má aktívne kampane.
Má aktívne textové reklamy a minimálne za posledných 28 dní sa mu hromadia výdavky na kampane vo vyhľadávaní.
Citlivé odvetvia alebo pododvetvia (napríklad sexuálny obsah, alkohol, hazardné hry a zdravotná starostlivosť) v súčasnosti nespĺňajú podmienky na získanie informácií o firme.
Účet dokončil program overovania inzerentov.
Keď spĺňate všetky z uvedených kritérií, Google prehľadá vašu vstupnú stránku, nájde názov firmy a logo, ktoré následne automaticky vloží do kampaní.
Zdroj: SearchEngineJournal
Instagram pridáva nové odznaky v Reels
Keďže Reels tvoria stále väčšiu a väčšiu časť obsahu na Instagrame, pripravuje sa novinka s názvom Achievements. Na základe výkonu Reels videí by sa mali tvorcom zobrazovať určité odznaky ako Trendsetter či Creative Streak.
Odznaky majú byť viditeľné iba pre autorov, čiže neuvidia ich iný používatelia. V podstate má ísť akoby o určitú motiváciu a povzbudenie tvorcov vo vytváraní ešte viac Reels videí.
Zdroj: Newsfeed
Instagram testuje viac odkazov v biu
Po novom budú môcť používatelia Instagramu pridať do svojho bia ešte viac odkazov. Ide vlastne o viacnásobné prepojenie sa, ktoré sa aktuálne testuje u viacerých autorov.
Novinka by mala vyzerať tak, že vpravo od hlavného odkazu môžete uviesť nejaký text, napríklad “a ďalšie”. Po kliknutí na tento text sa užívatelia dostanú k ďalším URL adresám. Takto môžete jednoducho získať návštevnosť priamo z Instagramu.
Zdroj: Alessandro Paluzzi
Zdroj: Newsfeed
Väčšia kontrola nad reklamami pomocou nástroja “MY AD CENTER”
My Ad Center sa začne sprístupňovať užívateľom po celom svete. Pomocou nového nástroja budete môcť ovládať reklamy na Googli vo vyhľadávaní, na Youtube či v kanáli Objaviť.
Stačí jednoducho kliknúť na 3 bodky pri reklame, následne zvoliť či chcete zobrazovať menej alebo viac takýchto tém. Takto sa môžete “zbaviť” tém, ktoré vás nezaujímajú či dokonca otravujú, a naopak, mať možnosť vidieť iba tie veci, na ktorých vám záleží.
Pomocou nástroja My Ad Center dokážete dokonca aj úplne obmedziť reklamy zamerané na alkohol, zoznamovanie, chudnutie, hazardné hry, tehotenstvo a rodičovstvo.
Viac info sa môžete dozvedieť na blogu Google.
Zdroj: Blog Google
Instagram testuje nové možnosti reklamy
Keďže sa pomaly ale isto blížia Vianoce, aj sociálna sieť Instagram sa snaží pomôcť inzerentom s maximalizovaním príležitostí a samozrejme ziskov. Poďme si priblížiť nové možnosti reklamy, ktoré sa aktuálne testujú.
Reklamy v objavovaní
Pridávajú sa nové reklamy do záložky Explore. Na prvej stránke vo feede teraz nájdete veľký priestor, ktorý zaberajú zvýraznené reklamy. Sociálna sieť ešte nespresnila, či reklamy budú až tak zvýraznené. Toto nové umiestnenie bude však bezpochyby skvelou príležitosťou na oslovenie potenciálnych zákazníkov, a zobrazovať im obsah, ktorý sa im páči.
Reklamy v profilovom feede
Pri prezeraní niekoho profilu a následne po kliknutí na akýkoľvek príspevok by sa mali vo vyhradenom feede zobrazovať reklamy. Reklamy sa snaží Instagram zobrazovať práve v spojitosti s daným profilom a obsahom na ňom.
Reklamy s viacerými inzerentmi
Ďalšou novinkou v testovacom móde je Multi-Advertiser Ads. Používateľovi by sa malo po interakcii s reklamou začať zobrazovať reklamy podobných firiem či značiek.
AR reklamy
Poslednou novou možnosťou reklám, ktoré sa testujú sú AR reklamy, dostupné vo feede ale aj v Stories.
Reklamy spojené s rozšírenou realitou by mali vtiahnuť používateľov viac do diania, a teda vyzvať ich na interakciu priamo v aplikácii.
Zdroj: Instagram
Zdroj: Newsfeed
Ako na úspešnejší marketing na Facebooku?
Magazín Social Media Today pripravil 5 tipov, ako maximalizovať na Facebooku záujem zákazníkov o vaše produkty alebo služby. Poďme si priblížiť jednotlivé body:
Keďže sa Meta stále viac prikláňa k odporúčaniu obsahu na základe umelej inteligencii je veľmi dôležité mať správne nastavenú FB stránku.
Preto si skontrolujte, či ste nastavili všetky prvky vašej firemnej stránky. Ďalej sa uistite, že ste vyplnili všetky polia, ktoré dokážete vyplniť. Pozor si dávajte aj na používanie relevantných obrázkov so správnymi rozmermi, a výzva na akciu, ktorá návštevníkov stránky nasmeruje na váš web, k telefonátu do obchodu a podobne.
Na analýzu a zistenie zaujímavých údajov o svojich konkurentoch môžete využiť Audience Insights, časť zameraná na porovnávanie metrík.
Ak už máte zoznam kľúčových konkurentov, pozrite sa do ich štatistík a zistite, aké výsledky dosahujú. V Audience Insights sa viete dostať nielen k dôležitých metrikám, ale aj údajom ako si vedie konkrétna stránka, plus aké sú jej najúspešnejšie príspevky. V Ad library (knihovňa reklám) viete zase získať prehľad o reklamách, ktoré stránka spustila.
Pokiaľ ide o príspevky na Facebooku, je potrebné dodržiavať niekoľko všeobecných zásad.
Napr. video príspevky si vedú lepšie ako textové príspevky (aj keď to neplatí vždy), a kratšie posty zväčša vyvolajú väčší záujem/zapojenie.
Na stránke Newsfeed sa dozviete viac podrobnejších informácií.
Zdroj: Newsfeed