Skip to main content
e-commerceGoogleNezaradená novinkaSEO

Ako sa organicky dostať na vyššie pozície v Google?

By 3. novembra 2022No Comments4 min read
Ako sa dostať na vyššie pozície v Google?

Google zvýšil tlak na odbornosť textov

Obsah na webových stránkach musí byť unikátny a kvalitný. To je novinka, ktorú nedávno zverejnil Google. Tlak na kvalitu obsahu v online Google vyvíja už niekoľko rokov. Ak sa chcete dostať na vyššie pozície v organickom vyhľadávaní, mali by ste spraviť kroky, ktoré odporúča samotný Google.

Dôraz na kvalitu obsahu

To, že texty na stránke by mali byť unikátne a nie duplicitné, sme písali v našich starších blogoch. Rovnako aj používanie kľúčových slov musí byť v rozumnej miere. Časy, kedy obsahy na stránkach boli plné kľúčových slov, aby ich Google lepšie zindexoval a potom zobrazoval vo vyhľadávaní, sú preč.

Okrem racionálnej práce s kľúčovými slovami sa teraz do popredia dostáva aj kvalita obsahu a faktov, ktoré pri jeho tvorbe použijeme.

Za každým textom musí byť autorita

Pre zvýšenie dôveryhodnosti obsahov na stránke Google odporúča každý text pripraviť originálne a nekopírovať frázy či celé vety. Žiadne kopírovanie či požičiavanie si. To na tvorcu copywritera kladie vyššiu náročnosť – poriadne si naštudovať tému, získať kvalitné a relevantné zdroje. Samozrejme, aj ich správne a čitateľne spracovať.

Google chce fakty: Dajte ich do obsahov

Článok, text, či obsah Google pred zaradením do organického vyhľadávania Google posudzuje a hodnotí.

Dôraz kladie okrem iného na:
🖊️Odbornosť textu
🖊️Dôveryhodnosť
🖊️ Prínos pre vyhľadávajúceho

Ako zvýšiť dôveryhodnosť obsahu na stránke?

Fakty, fakty a ešte raz fakty. Všetko, čo napíšete na vašu stránku do blogu by malo byť dôveryhodné. Google odporúča získať zmienky na Wikipédii.

Nie je to jednoduché, ale oplatí sa na tom zapracovať. Je to jeden zo spôsobov, ktorý vás posunie vyššie v organickom vyhľadávaní. A tá námaha za to stojí.

Máte účet v Google Moja Firma?

Ak nie, založte si ho práve teraz. Je to dôležité. Profil v Google Moja Firma si poctivo vyplňte. Oplatí sa cez neho aj publikovať príspevky. Ukázať vaše služby či ponuku.

Cez Google získavajte recenzie na vaše služby a produkty. Recenzie berie Google pri celkovom hodnotení a prikladá im silnú pozíciu. Takže, ak ich máte, opäť sa posuniete vo vyhľadávačoch smerom nahor.

Motivujte ľudí k písaniu recenzií

Recenzie sú jedným z kľúčových faktorov, ktoré majú vplyv nielen v rozhodovacom procese zákazníka, ale veľkú úlohu im prikladá aj Google. Dôležité je získavať recenzie kontinuálne. A ideálne, ak sú pozitívne. Motivujte vašich klientov a zákazníkov k tomu, aby vám zanechali recenziu. Či už len v podobe hviezdičkového hodnotenia alebo aj slovné ohodnotenie.

Recenzie tretích strán takisto Google zaraďuje do celkového hodnotenia a použije ich pri organickom vyhľadávaní.
Všetky tieto aspekty posilňujú vašu dôveryhodnosť a autoritu.

Nezabudnite: Pod texty dajte podpis tvorcu obsahu

Autoritu a dôveryhodnosť vášho obsahu zvyšujú aj mená autorov jednotlivých textov. Uvádzajte pod blogy či iné príspevky aj meno autora. Vytvorte krátky profil.

V ideálnom prípade môže získavať aj samotný autor recenzie a budovať odkazy, ktoré poslúžia čitateľom vašich stránok na overenie faktov.

Práca s textom pre online je dôležitá. Aby ste dosiahli vyššie pozície vo vyhľadávači Google, budujte pravidelne obsah. Vytvorte si napríklad firemný blog a k nemu aj publikačný plán, ktorý budete dodržiavať.

O tom, ako písať pútavé texty na webovú stránku sme písali v našom staršom blogu. Máte málo času alebo si netrúfate na texty, ktoré by boli príjemné pre čitateľov aj pre Google? Napíšeme ich pre vás. Pripravíme publikačný plán a začneme so zverejňovaním.

Využite naše skúsenosti.

Karin

Do iFocus, som nastúpila ako čerstvá absolventka vysokej školy. Pred nástupom, som však stihla 6-mesačnú marketingovú stáž v Španielsku, kde som zistila, že marketing je ten smer, ktorým sa chcem v pracovnom živote uberať. Som rada, že mi agentúra iFocus, dala šancu sa ďalej rozvíjať a vzdelávať v oblasti digitálu. Marketing je dynamické odvetvie, v ktorom sa človek nenudí a musí sledovať nové trendy, byť neustále v strehu a otvorený novým výzvam. To je presne to, čo ma na marketingu a práci v iFocus baví najviac.