Skip to main content

FOCUSKY#13 – NOVINKY Z DIGITÁLNEHO MARKETINGU

By 17. júna 2021Focusky
Novinky z digitálneho marketingu 13

Pravidelný súhrn noviniek zo sveta digitálneho marketingu. Napísaný tak, aby vám už nikdy neunikli žiadne dôležité zmeny, aktuality a odporúčania. Dozviete sa, čo sa udialo alebo sa chystá medzi sociálnymi sieťami a reklamnými systémami.

Facebook a Instagram

Jednoduché riešenie ako orezať video tak, aby sa Facebooku páčilo

Nová možnosť v creator studiu uľahčí úpravu videa do formátov 1:1 alebo 4:5.

Facebook bude schopný identifikovať osobu, alebo predmet, ktorý v obraze odohráva kľúčovú úlohu a zameria sa naň. Ostatné okolo oreže tak, aby video dosiahlo požadovaný rozmer. Toto smart riešenie sa postupne sprístupňuje každému, a ak ho ešte nemáte čoskoro by ste sa k nemu mali dostať.

Orezanie videa - FacebookZdroj: Social Media Today

Affiliate program pre Influencerov na Instagrame

Táto novinka bola oznámená počas eventu creator week, kde instagram propagoval svoje budúce projekty, vysvetľoval niektoré z jeho funkcií a ponúkal publiku nové tipy na zlepšenie používania ich appky.

Popri tom spomenul aj tému podporovania tvorcov na instagrame affiliate programom. Dátum spustenia nepoznáme, vieme len, že nás to môže čakať v krátkej budúcnosti.

Fungovať to bude na jednoduchom princípe, tvorca sa zapojí do programu, ktorý mu ponúkne určité produkty na výber. Sám tvorca sa rozhodne, ktorý by chcel propagovať a umiestni si ho do príspevku s označením. Ak sa niekto rozhodne ho nakúpiť, cez tento tag tvorca dostáva určité percento z predaja.

Tento program môže naraziť na množstvo problémov spojených s formou propagovania a spájania svojho brandu s tvorcom na Instagrame. Uvidíme, ako tieto potenciálne problémy Instagram bude riešiť a či proces zapojenia bude skomplikovaný určitým splnením podmienok.

Instagram affiliate program

Zdroj: Social Media Today

Náhľad do vnútra algoritmu

Táto téma sa skloňuje pravidelne, a názory sa často krát líšia. Preto sa Instagram snaží užívateľom a tvorcom túto tému priblížiť a upozorniť na časté omyly.

Počas eventu creator week sa na túto tému vyjadrili v zmysle, že je nezmysel hovoriť o jednom komplexnom algoritme. Ide skôr a súbor viacerých algoritmov, klasifikátorov a procesov, ktoré plnia svoj samostatný účel.

Počas eventu bolo spomenutých viacero  kľúčových signálov, na ktoré Instagram prizerá pri rozhodovaní komu sa aký príspevok zobrazí.  Išlo o signáli o ktorých ste už možno vedeli, ako napríklad počet lajkov, kedy bol zverejnený či ide o video alebo obrázok atď.

Zaujímavejšie bolo spomenutie prepojenia príbehov a príspevkov. Ak sa snažíte tvoriť zaujímavé príbehy a množstvo ľudí si ich pravidelne prezerá zobrazujú sa im samozrejme medzi prvými, to však platí aj pre vaše príspevky. Ak máte vybudovaný určitý engagement medzi vami a fanúšikmi príspevky sa im zobrazujú viac a častejšie.

Zdroj: Newsfeed

Vaša kreativita je neobmedzená. Ukážte to vo vašich príbehoch.

Zaujmite a prekvapte vašich fanúšikov. Opustite od pravidiel a stereotypu, ktoré vás zväzujú. Zvýšením zapojenia vašich fanúšikov vyšlete algoritmu jasný signál, ktorý mu hovorí, že sa vašim fanúšikom obsah páčil a má im ho zobrazovať častejšie.

Preto sa snažte ich prekvapovať a sledovať trendy, inšpiráciu môžete nájsť naozaj všade. Existuje veľké množstvo profilov, ktoré to robia skvele. Napríklad portál newsfeed.cz pred nedávnom zhrnul zopár pekných inšpirácií s profilov a popísal ich vo svojom článku.

 

Google

Využite rozšírenie vašej reklamy o pútavý obrázok

Túto funkciu postupne Google sprístupňuje do všetkých účtov. Môžete si tak vaše reklamy obohatiť o prvok navyše. Podľa dostupných štatistík toto rozšírenie dokáže zdvihnúť mieru kliknutí až o 10%. Využite to, čo najskôr po čase to začne využívať viac a viac inzerentov a novinka sa rýchlo stane opozeraným štandardom.

Google image extension

Zdroj: Search Engine Land

 

S WooCommerce do Google shoppingu, jednoducho a rýchlo

Novinku na svojom blogu predstavil Google. Pre užívateľov WooCommerce prišla správa, že budú môcť jednoducho zalistovať svoje produkty v Google shoppingu. Pomocou tejto integrácie ich môžu zákazníci jednoduchšie nájsť, ich produkty sa budú zobrazovať vo free verzii shoppingu, pripravuje sa taktiež možnosť tvorby kampaní priamo v rozhraní WooCommerce.

Zdroj: Google

Lokálne reklamy vašich kamenných predajní získali nové funkcie

Ak inzerujete vašu kamennú predajňu v digitále Google vám pripravil zopár dobrých noviniek.

Vaše reklamy sa budú zobrazovať priamo vo vyhľadávaní Google máp a pri navigácii k cieľu vašej destinácie, vám Google ponúkne možnosti na zástavku. Napríklad upozorní na  predajňu, ktorá sa nachádza v blízkosti vašej trasy.

Zdroj: Google

Ostatné

Na záver pridávame zaujímavú kampaň, ktorá vznikla spojením značiek Heinz a Burger king za pomoci aplikácie Waze. Táto zaujímavá kombinácia využila perfektne tému uviaznutia v kolóne a odmenila tak ľudí, ktorí sa v nej ocitli.

Autor článku

iFOCUS team

Redakcia

O nás

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.