Kedy je teda najvhodnejší čas ísť na Facebooku s príspevkom von?
Pre B2B segment je to ráno od 9.00 do 10.00 a popoludní od tretej do štvrtej. V B2C sa oplatí ísť von s prvým príspevkom až medzi deviatou a desiatou hodinou rannou. Späť na Facebook sa fanúšikovia vrátia už o hodinu. Od dvanástej do jednej popoludní je opäť zaujímavý čas pre publikovanie. A nakoniec od štvrtej do piatej ich ešte zastihnete na Facebooku najviac.
Napríklad spravodajské agentúry a online denníky majú ideálny čas pre zverejňovanie správ ráno o siedmej, pred obedom o jedenástej a navečer o šiestej hodine. Optimálne časy si sledujte vo facebookových štatistikách a porovnajte s priloženou tabuľkou. Možno budete prekvapení, kedy sú vaši Fanúšikovia na Facebooku.

Najlepšie časy na pridávanie príspevkov na Facebooku. Zdroj: CoSchedule
Sú všetci už len na Instagrame?
Najideálnejší čas pre publikovanie príspevkov na Instagrame sa trocha líši od Facebooku. Ak pôsobíte v B2B segmente, tak podľa štatistík môžete ráno pokojne spať aj do desiatej. Prvý príspevok totiž odporúčajú zverejniť až okolo obeda. Ďalší príspevok medzi piatou a šiestou popoludní. A potom krátko na to – po večerných správach – okolo ôsmej. Určite však sledujte aktivitu vašich fanúšikov a tomu sa vždy prispôsobte.
V prostredí B2C je situácia iná. Zákazníci sú spravidla na Instagrame už o ôsmej, potom až popoludní o jednej a večer o deviatej. Pozorujte tieto časy a porovnajte ich s vašimi aktivitami na Instagrame.

Najvhodnejší čas pre postovanie na Instagrame sa líši podľa biznisu. Zdroj: CoSchedule
Je čas pre publikovanie dôležitý?
Správny čas pre publikovanie je ešte stále jednou z tých dôležitejších aktivít na sociálnych sieťach. Avšak o tom, či príspevok bude mať široký dosah, rozhodujú aj ďalšie faktory, ako len čas publikovania. Preto sa snažte písať zaujímavé príspevky s pútavými fotografiami či videami. Odporúčame nezamerať sa len na jeden typ príspevkov. Vo Facebooku ich môžete využiť viacero a obmieňať ich. Algoritmus Facebooku tak bude pracovať pre vás a vašich fanúšikov.
O vašej cieľovke vám veľa napovie sledovanie štatistík vo Facebooku a súčasnej aj v Google Analytics. Stanovte si ciele, napríklad vyššia návštevnosť z Facebookových príspevkov, nárast followerov na Instagrame a podobne. Po určitom čase vždy vyhodnoťte a hľadajte priestor, kde sa zlepšovať.
S nasadením kódu Google Analytics a nastavením vám pomôžeme. Pripravíme pre vás komplexné riešenie reklamy aj komunikačnú stratégiu. Kontaktujte nás.