Skip to main content
GoogleNezaradená novinkaTrendy

Prečo používať v reklamných účtoch vašu platobnú kartu a nespoliehať sa na agentúru?

By 17. júla 202025 októbra, 2021No Comments4 min read
Transparentnosť

V reklamných účtoch používajte vždy vlastné financie. Zjednodušíte tak prácu sebe aj agentúre.

Reklamné účty v Google či vo Facebooku potrebujú pre svoje fungovanie platobné údaje z platobnej karty. Google umožňuje aj manuálne platby, pre Facebook sú zase iné podmienky. Za najlepšie riešenie však považujeme využiť platobnú kartu. Zvoľte si, koľko sa maximálne môže utratiť z vašich financií za jeden mesiac na reklamnom účte Google či Facebook. Pravidelná kontrola finančných operácií na reklamných účtoch prináša pokoj do duše i vzťahu medzi agentúrou a klientom.

Vlastná platobná karta

Ak použijete platobnú kartu, viete, koľko míňate na reklamu.

Do reklamných účtov vždy uvádzajte vašu  firemnú kartu

Tu je niekoľko dôvodov, prečo tento spôsob považujme za najoptimálnejší:

  • Platobnú kartu máte vždy pod kontrolou

Ktokoľvek by chcel robiť zmeny alebo manipulovať s kartou, potrebuje váš súhlas a prejsť zabezpečením. Každá manipulácia s kartou vám príde ako notifikácia na email lebo formou SMS a vy ju musíte odsúhlasiť. Odporúčame preto účty zabezpečiť dvojstupňovým overením a rovnako aj platobnú kartu. Ak máte možnosť, do reklamných účtov dajte kartu, ktorú používate len pre marketingové účely.

  • Máte kontrolu nad minutými finančnými prostriedkami

Všetky finančné transakcie v súvislosti s reklamnými účtami máte pod kontrolou. Strhlo vám podozrivo veľa za kredit do reklám? Viete sa spojiť s agentúrou, ktorá situáciu preverí. V prípade podozrenia na nesprávne zaúčtované financie hneď kontaktuje support a situáciu vyriešte.

  • Máte prehľad, či dohodnutý kredit agentúra naozaj dáva do reklám

Idú vaše peniaze naozaj do reklám? Ak máte v účte vlastnú kartu, vždy viete, koľko sa na vaše reklamy minulo financií. Odpadajú tak zbytočné hádky s agentúrou, pretože vo výpisoch z karty dohodnutý rozpočet na reklamy vidíte, či sa minul alebo nie.

  • Reklamný účet vo vašom vlastníctve je unikátny.

Reklamný účet, ktorý je vytvorený podľa vašich údajov a na váš email, zostáva stále vo vašom vlastníctve. Bez ohľadu na to, či na nejaký čas dáte prístup agentúre alebo zmeníte agentúru za inú, zostávajú zachované dátové údaje v účte. Ak by vaše kampane bežali pod agentúrnym reklamným účtom, po odchode od agentúry, by ste prišli o všetky dátové stopy či remarketingové publiká. A to by bola škoda. Vždy preto voľte možno zdanlivo náročnejšiu cestu – založiť si vlastný reklamný účet (aj s pomocou agentúry), kde budete super adminom vy.

Čo ak nechcem používať vlastnú platobnú kartu?

Aj v prípade, keď z nejakých dôvodov nechcete do reklamných účtov vložiť údaje vašej platobnej karty, dá sa nájsť spôsob. Môžete využiť platobnú kartu agentúry. Vždy však trvajte na tom, že dostanete mesačný prehľad o kredite, ktorý šiel do vašich reklám.

Vytvoriť si môžete aj PayPal konto, kam pošlete pravidelne určitú sumu, ktorú chcete minúť v reklamných účtoch. Je to menej komfortný spôsob, pretože zo skúseností vieme, že väčšinou sa stane, že kredit zostane aj niekoľko dní nedobitý a až po urgenciách agentúry sa stane náprava. Reklamy tak na čas doslova spadnú na nulu a potom sa opäť musia rozbiehať, čo uberá na efektivite a poškodzuje algoritmus reklamných účtov.

V Google môžete využívať aj manuálne platby. To znamená, že priamo v účte napíšete sumu, ktorú chcete v nasledujúcom období minúť. Uhradiť ju môžete cez internet banking alebo si necháte kredit strhnúť z karty. Úhrada cez internet banking samozrejme trvá dlhšie. Opäť však musíme pripomenúť, že kredit do reklamného účtu zväčša klienti zabúdajú dobiť a nakoniec prejdú na spôsob automatického dobíjania kreditu z firemnej karty.

Na záver zdôrazňujeme, že najefektívnejší a najtransparentnejší spôsob platby je prostredníctvom vlastnej karty. Akákoľvek kontrola je vo vašich rukách a na agentúre je len zariadiť to, aby reklamy správne fungovali a prinášali vám určené ciele.

Naštartujeme aj vaše kampane. Kontaktujte nás.

Napíšte nám, radi vám pomôžeme.

Napíšte nám

Autor článku

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.