Skip to main content

Trendy v marketingu: Aký bude rok 2021?

By 11. januára 202113 mája, 2021e-commerce, Facebook, Instagram, Novinky, Trendy

Trendy v marketingu a na sociálnych sieťach pre rok 2021. Zachovajte rozvahu, mnoho vecí, ktoré v rámci trendov avizujú svetoví marketéri, sa nakoniec nestanú. A naopak, mnohé prídu nečakane. A zo skúseností vieme, že veľa súčasných nastavení funguje na výbornú a nie je dôvod ich teraz meniť.

Aká farba bude vládnuť roku 2021 v dizajne?

Každý rok spoločnosť Pantone oznamuje farbu, ktorá sa stane dominantnou v danom roku. Pre rok 2021 vybrali hneď dve farby, ich kombinácia má byť symbolom nádeje a upriamuje pozornosť na potrebuje jednoty. Počas dvanástich mesiacov nás budú sprevádzať hrejivé optimistické farby Ultimate Grey a Illuminating Yellow. Skúste ich využiť vo svojich vizuáloch, hoci aj nenápadne 😊

Budeme ešte viac nakupovať cez Instagram, Facebook a ďalšie sociálne siete

Rastúce krivky počty nákupov zo sociálnych sietí potvrdzujú, že tento trend bude pokračovať aj v roku 2021. Či už sú to reklamy využívajúce strojové učenie alebo priamo influenceri, všetko má svoj potenciál priniesť vášmu biznisu rast. Čas, ktorý trávime na sociálnych sieťach, výrazne rastie. Facebook a Instagram súperia o pozornosť, my zatiaľ odporúčame kombinovať obe siete.

Cieľom sociálnych sietí v roku 2021 bude umožniť zákazníkovi, aby uskutočnil celý nákupný proces bezproblémovo na jednej platforme. Napríklad na Facebooku. Jednoducho povedané, tu začnete s vyhľadávaním produktu alebo vás odchytí reklama a celý proces od rozhodovania sa až po nákup a odoslanie objednávky absolvujete na sociálnej sieti. Z pohľadu zákazníka je to veľmi praktické, z pohľadu eshopistov ostáva dilema, ako zákazníka dostať aj priamo do eshopu.

Určite sa teraz otvára veľký priestor pre kreatívne riešenia a zlepšenie kvality ponuky a zákazníckeho servisu. Isté zmeny už naznačila aplikácia Whatsapp, ktorá prišla so zaujímavým riešením: zákazník si vloží do košíka vybraný tovar a priamo cez aplikáciu ho pošle obchodu. Rýchle, ľahké, výhodné a bezproblémové. Tovar dorazí až k dverám.

Ak máte stále iba kamennú prevádzku a nie ste so svojím biznisom v online, urýchlene tak urobte. Kto sa neprispôsobí novým trendom, nedokáže sa rozvíjať a rásť.

Budeme mať ešte viac dát a musíme s nimi pracovať

Zbieranie dát o správaní zákazníkov využíva najmä strojové učenie. Pri plánovaní kampaní musíme čoraz viac hľadieť na detaily v správaní zákazníka, aby sme mu dokázali ponúknuť presne to, čo hľadá. Množstvo dát nám už umožňuje perfektnú personalizáciu a správne načasovanie reklamy. Môžeme zákazníka osloviť v určitom procese a ponúknuť mu čosi navyše. Cieľom je zákazníkovi v danom momente ukázať alebo povedať to, čo chce vidieť a počuť. Veľkú úlohu zohráva predvídavosť a psychológia. Musíme zákazníka pochopiť čo najviac.

Je to už floskula, ale do digitálu pôjde viac peňazí

V roku 2021 si vyčleňte väčší budget pre digitálne kampane. Obľúbenosť smartfónov a dlhé čas strávený na sociálnych sieťach a samozrejme aj pandemická situácia priniesli nové príležitosti pre digitál. Tržby v niektorých segmentoch výrazne narástli. Nemusíte obsadiť miesta na všetkých sociálnych sieťach. Vyberte si tie najdôležitejšie. Dôležitý je Instagram, Facebook a Linked In.

No sú oblasti, kde sa chytíte napríklad so sociálnou sieťou Reddit. Niekomu pre bzinis funguje najviac LinkedIn, niekomu Instagram. A svoju úlohu už začína zohrávať aj TikTok. Predpokladáme, že trend, ktorý nastal v súvislosti s pandémiou, už zostane a digitál bude neustále rásť. Čo nás však čaká je to, zvoliť si správne sociálne platformy, kde budeme komunikovať. Nie všade sa to totiž pre náš segment a značku oplatí.

 Trendy v marketingu: komunikujte autenticky a úprimne

Sociálne siete v poslednej dobe polarizujú a menia nálady používateľov. To môže výrazne ovplyvniť aj správanie zákazníkov. Nedávny incident známeho eshopu s tričkami, kde na potlači zobrazili v nevhodnom prevedení známu osobu, hovorí za všetko. Alebo negatívne reakcie na cestovku Bubo. Hoci po čase ako vždy všetko utíchlo.

Interakcia s fanúšikmi a zákazníkmi je čoraz dôležitejšia. Musí v nej byť obrovský kus úprimnosti a autentickosti. Ak vám zákazníci neveria a nedôverujú, odídu. Stojíme pred otázkou – prispôsobíme sa našim zákazníkom? Ak áno, do akej miery?

Slovenská sporiteľňa v minulom roku podporila slovenských predajcov zaujímavou kampaňou. Nájde nejaká značka v tomto roku odvahu rázne sa postaviť na stranu tých, čo sú za očkovanie proti COVID či sa ohradí proti hoaxerom rôzneho druhu? Nespôsobí takýto krok zmenu v užívateľskom správaní verných zákazníkov?

Čoraz viac zákazníkov požaduje od značiek pozitívny prístup k životnému prostrediu. Nielen v rečiach, ale v správaní. A tak niektoré eshopy zaviedli napríklad eko balenie. Tlak od zákazníkov bude rásť aj v tomto roku. Veľký vplyv majú influenceri, ktorý tento štýl razia a podporujú eko značky. Výraznou postavou na Instagrame a Facebooku je napríklad Natália Pažická.

Zákazník má svoju identitu a značky by ju mali odrážať.

A/B testovanie – už s tým skončite

Zahraničné agentúry upozorňujú na to, že rok 2021 znamená aj koniec A/B testovania. Argumentujú tým, že je to strata času a peňazí. Vy ste kedy naposledy robili poriadny A/B test? Odkedy Facebook a Google zaviedli strojové učenie, mnoho kapaní funguje oveľa lepšie po získaní podstatných dát, ktoré by ste nezískali ani cez A/B test. Strojové učenie šetrí financie aj čas a dokáže mnoho vecí zautomatizovať.

Podcasty a live stream – povedzte to naživo

Nárast live streamov ste už zrejme postrehli. S nástupom pandémie v roku 2020 rapídne vzrástli a všetci sme sa preniesli do virtuálnej reality. Od koncertov až po rôzne webináre a školenia. Skúste to aj vy. Určite sú to trendy v marketingu, ktoré sa oplatí implementovať do vášho marketingového plánu a zrealizovať ich.

Vysokej obľube sa tiež tešia podcasty. V širokom spektre tém si môžete vybrať podľa vlastného vkusu. Staňte sa aj vy tvorcom podcastu a začnite s tvorbou vlastného obsahu. Tém zostáva mnoho a vy získate ďalší zdroj pre propagáciu vašej značky. Výhodou podcastu je to, že si ho konzument môže kedykoľvek a kdekoľvek pustiť.

Podcasty a live streamy sú typom obsahu, ktorý si nevyžaduje výraznú pozornosť a sústredenie.

V blogu sme zhrnuli trendy, ktoré nás z toho množstva zaujali. Očakávajme, že určite sa posilní aj hlasové a vizuálne vyhľadávanie v Google, či dôležitosť využívania služieb influencerov.

Zdroje informácií:

https://www.socialmediatoday.com/

https://www.digitalinformationworld.com/

https://www.socialmediaexaminer.com/

https://www.wordstream.com/