Skip to main content

Na čo všetko sa sústrediť, aby vaše texty na webstránke ľudia čítali

od | okt 26, 2020 | Copywriting, e-commerce, Trendy

Všetko zadarmo a všetko v zľave. Možno aj takýmto textom by ste prilákali návštevníkov na vašu stránku. Otázne je, koľkí z nich by sa stali zákazníkmi. Krátkodobé akcie by možno istý čas fungovali, ale z hľadiska biznisu vám prinášajú zisk až zákazníci, ktorí sa k vám vrátia. Jedným z dôvodov je aj to, že na ich získanie už nemusíte vynaložiť toľko úsilia (a financií), ako na získavanie nových zákazníkov.

Ako pripraviť webstránku tak, aby prinášala podstatné informácie a súčasne bola pútavá?

Na stránku prichádza návštevník najčastejšie buď cez reklamu alebo z organického vyhľadávania alebo si ju otvorí v prehliadači. Začneme úvodnou stránkou. Návštevník vašej webstránky by už pri prvom vzhliadnutí mal vedieť, čo ponúkate. Schválne, skúste si teraz otvoriť niekoľko náhodných stránok, či sa z obrázka či krátkeho nadpisu dozviete, aké služby či tovary stránka ponúka. Imidž a dizajn stránky je dôležitý, ale zákazník by mal mať stále jasno v tom, kde sa nachádza a čo stránka ponúka.

Napíšte výstižný headline vašich služieb či toho, čo ponúkate a umiestnite na stránku tak, aby bol pri prvom pohľade viditeľný a zrozumiteľný. Potrebujete silný USP = unique selling proposition alebo unikátny predajný argument. Od toho závisí aj váš potenciál osloviť zákazníka.

Môže ísť o banner aj s CTA buttonom s výzvou k akcii, po ktorej sa zákazník dostane hlbšie do webstránke a ku konkrétnej ponuke. Ak napríklad ponúkate produkty, ktoré sami vyrábate, zdôraznite na stránke, že ide o handmade. Zákazník tak bude pripravený aj na iný typ cien, ktoré spravidla bývajú pri ručných prácach vyššie.

Azda najznámejší a najsilnejší unikátny predajný argument je cena. Jednoducho, ak ste najlacnejší, ľudia u vás nakúpia tovar alebo služby. Určite výborným predajným argumentom sú dôvody, prečo by si mali zákazníci kúpiť práve váš tovar alebo službu. Prínosy a výhody. Ak ste na trhu sám alebo máte nízku konkurenciu, ste vo výhode. Dôležité však je, aby o váš produkt bol záujem. To sa odvíja od podnikateľského nápadu.

Dôležitým prvkom na úvodnej stránke sú kontaktné informácie a menu. Umiestňujte ich podľa dôležitosti. Pri nejasných prípadoch zvykneme použiť heatmapu, ktorú získame testovaním webstránky. Používame Hotjar. Nezabúdajte na to, že texty musia byť čitateľné aj na mobilnej verzii webstránky. Dbajte preto na responzivitu a správne rozmiestnenie textu aj v mobilnom zobrazení.

Sloveso – áno alebo nie?

Slovesá prinášajú do textu dynamiku. Dávajú im ten vytúžený šmrnc. Správna kombinácia slov dokáže navodiť nielen emocionálnu pohodu, vzbudiť túžbu, ale súčasne aj ponúknuť zákazníkovi impulz, prečo by sa mal rozhodnúť práve pre vaše služby či produkty. S textami sa preto oplatí trocha potrápiť, pozrieť si konkurenciu a napísať si chytľavé veci.

Ak napríklad predávate drevené stoly či nábytok, v texte zdôraznite ich kvalitu. Na týchto stoloch budú s chuťou prestierať ešte vaše vnúčatá. V popise produktu zdôrazníte ostatné náležitosti. Je na vás, či ich pojmete viac kreatívne alebo viac opisne. Zákazník by mal dostať všetky podstatné informácie o produkte či službe, aby sa vedel následne rozhodnúť, či nakúpi práve u vás. Nájsť správnu kombináciu emócií a faktov býva náročnejšie. Vždy však veci píšte pravdivo a príliš nepreháňajte.

Klišé – fungujú? Tak ich ešte oživte 😊

Klišé je otrepaná fráza, ktorú počúvame odvšadial. Používaním sa ošúchala, zovšednela.  Napríklad z tých známejší – ušijeme vám na mieru – od obleku až po kúpeľňu 😊 Alebo sa môžete spýtať, čo všetko má dušu okrem bicykla 😊 Ak vám tieto slogany fungujú, používajte ich, ale skúste aj testovať iné slová. Platí však, že ak použijete zaujímavé spojenie či slovo, vzbudí pozornosť a zaujme potenciálnych návštevníkov. Kedysi výborne fungovali slogany s rýmom, ale doba sa zmenila. Čím lepšia a údernejšia skratka, tým viac zaujmete.

Stále sme na úvodnej stránke. Čo nepoviete textom, vyjadrite ikonami alebo obrázkami. Prehľadnosť je však nadovšetko. V Google Analytics si odsledujte za väčšie obdobie percento odchodov zo stránky. Ak je viac ako 80 %, je to pre vás alarm, že na stránke nie je niečo dobré (ale máte niečo zle nastavené v Google Analytics).

Kvalitné a zrozumiteľné texty (bez gramatických chýb) prinášajú zákazníkov. Ak u vás nájdu to, čo hľadajú, pretože vaše texty ich nielen zaujali a dobre sa čítali, ale tiež priniesli podstatné informácie, ktoré uľahčili ich rozhodnutie spraviť u vás nákup či objednať si službu.

Ak si na texty sami netrúfate, radi vám pomôžeme s ich prípravou. Kontaktujte nás.

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
iFOCUS

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.