Buďte vyššie vo vyhľadávaní. Aktualizujte URL vo vašich textoch

od | dec 2, 2022

Píšete si texty na webovú stránku? Ak v nich používate URL odkazy na vaše staršie články, pravidelne kontrolujte ich aktuálnosť. Pre vyhľadávač Google je ich funkčnosť dôležitá.

Používajte URL odkazy v textoch

Pri písaní textov na web stránku, najmä blogov a informačných textov, vždy myslíme na to, že by mali mať nejaký interný alebo externý odkaz na starší text. Podľa dĺžky samotného textu môžeme odkazovať aj na viacero URL odkazov. Spravidla, ak text obsahuje 300 slov, je v takomto prípade optimálne použiť 2 – 3 odkazy.

Ak máme k dispozícii kvalitný externý URL odkaz, tak ho určite do textu použime. V tomto prípade však treba byť veľmi obozretný. Stáva sa často, že takýto link prestane byť aktívny. Vtedy narobí viac škody ako úžitku.

Pozor na funkčnosť externých odkazov

Sledovať však treba aj funkčnosť URL odkazov z externých zdrojov. To znamená, že ak ste niekedy umiestnili PR článok, blog či iný text s odkazom na váš web na nejakú externú stránku, overte si, či je tento odkaz ešte funkčný.

Napríklad ste publikovali tlačovú správu na online spravodajský portál SME. V texte ste použili odkaz na nejakú vašu konkrétnu webovú stránku – napríklad s informáciami o vašich aktuálnych službách.

Ak táto vaša web stránka prestala byť aktívna, vypadne aj z textu umiestneného na online portáli. Dôležitá je preto pravidelná kontrola. Podobne postupujte aj pri iných zdrojoch – nahraďte nefunkčné linky fungujúcimi s aktuálnymi informáciami.

Anchor texty odkazov

Anchor text je text odkazu, ktorý umiestňujeme do textu na webovej stránke. Využívame ho pri internom, ale aj externom prelinkovaní. Ako text tohto odkazu môžeme použiť frázu, ktorá súvisí s odkazom. Môže to byť však tiež názov produktu alebo odkaz na značku – brand.

Nedosiahnuteľné horné pozície vo vyhľadávači?

O tom, či sa zobrazíte organicky v hornej časti vo vyhľadávači rozhoduje viacero dôležitých faktorov. Google už dávnejšie pripomenul, že ho zaujíma unikátny a relevantný obsah. Teda žiadne plané a skopírované texty.

Čoraz viac totiž do vyhľadávania zapája strojové učenie, ktoré dokáže predikovať a posúdiť zámer vyhľadávajúceho. A výsledkom tohto procesu majú byť zobrazené výsledky vo vyhľadávači. Zrejme ste si všimli, že sa vyhľadávanie za posledné mesiace výrazne zlepšilo a odpovede na vaše dopyty sú oveľa presnejšie.

Okrem kvalitného obsahu však sú dôležité aj aktívne URL odkazy v textoch. Tie Google berie na vedomie. A aj podľa nich sa rozhoduje, na akej pozícii vás zobrazí.

Ak stránky 404, tak iba vtipné

Každá web stránka má svoju históriu. Čím viac sa na nej tvorí, tým viac môže vznikať aj viacero chýb. Na staršie stránky sa zabudne, vypadnú a návštevníkom, ktorí sa na ne dostanú, sa zobrazuje nepopulárna hláška 404. Ak neviete tieto stránky vychytať, pripravte si vtipný text s odkazom na fungujúce stránky.

Pravidelne kontrolujte stránky

Pravidelnou kontrolou by ste však mali odchytať väčšinu nefunkčných stránok. Nefunkčné odkazy v textoch potom nahraďte aktuálnymi alebo ak také nie sú, tak odkazy zmažte.

Za stránky s chybovými hláškami dáva Google horšie hodnotenie, ale ani návštevníci stránok z toho nie sú nadšení.

Dajú sa vaše staršie texty aktualizovať? Spravte to!

Zlepšeniu vašich pozícií vo vyhľadávači Google pomôže aj pravidelná aktualizácia obsahu starších textov. V tých prípadoch, kde je možné a niekedy aj nevyhnutné refrešnúť text, tak robte pravidelne. Aktuálne informácie Google aj ľudia zužitkujú.

Pracujte s textami na web stránke pravidelne a udržte si pozície Google alebo ich zlepšite. Ako sa vaša situácia v Google vyvíja môžete sledovať a ovplyvňovať cez rôzne externé aplikácie. Z regionálnych (Slovensko, Česko) sú obľúbené Marketing Miner a Collabim. Závisí aj od vášho rozpočtu, ktorý chcete do SEO investovať.

 

Potrebujete pomôcť so zlepšením pozície v Google, či poradiť ohľadom aktualizácie URL? Neváhajte sa na nás obrátiť. Určite nájdeme riešenie na všetko. Stačí vyplniť náš kontaktný formulár a my sa vám budeme naplno venovať.

Autor: iFOCUS
Sme nadšenci do online. Je to vášeň, inštinkt, ktorý nás ťahá k výzvam.