Skip to main content

Konferencia DMEXCO 2022

od | okt 20, 2022 | e-commerce, Facebook, Instagram, Trendy

Nahliadnite s nami do zákulisia konferencie DMEXCO 2022. Nižšie vám prinášame zhrnutie toho najdôležitejšieho a najzaujímavejšieho, čo sme tento rok na DMEXCO mali možnosť zažiť. Tu nájdete nové trendy, metódy, know-how uznávaných expertov a predikcie na rok 2023, ktoré hýbu svetom online marketingu.

Video zachránilo svet počas pandémie. Čo všetko môže ešte ponúknuť?

Predstaviteľ spoločnosti movingimage rozprával o dôležitosti video obsahu. Fakt, že video obsah dokáže najlepšie predstaviť a odprezentovať produkt/službu nemožno spochybniť. Tento druh formátu je v roku 2022 populárny nie len na sociálnych sieťach, ale stále má svoje miesto aj mimo nich. Pre firmy, ktoré neponúkajú atraktívny produkt, môže byť video cestou, ako ho spraviť atraktívnym v očiach zákazníka. Zároveň predstavil službu movingimage, ktorá predstavuje riešenia pre streamovanie, zdieľanie a správu video obsahu vo firmách.

Elementy úspechu v digitálnom marketingu

diane klutsh siteimprove

Masterclass Diane Kulseth zo spoločnosti Siteimprove sa venovala hlavým elementom úspechu v digitálnom marketingu. Prednáška Diane bola veľmi zreteľná a praktická. Bola určená najmä pre marketérov, ktorí tvoria digitálny obsah. Odhalila svoje know how a to, ktoré kľúčové elementy by mal za každých podmienok marketér vziať do úvahy pri tvorbe digitálneho obsahu, a aké otázky s nimi súvisiace si zodpovedať.

3 oblasti tvorby obsahu
Nasledovné kroky majú pomôcť nielen uľahčiť tento proces, ale aj ho zefektívniť a priniesť čo najlepší výsledok.

Otázky ohľadom publika:

1. Kontent
– pre koho je náš kontent určený?
– kde sa nachádza naša cieľovka v procese hľadania?
2. SEO
– aký je zámer/čo hľadajú?
3. Inkluzívnosť
– aká je úroveň vzdelania našej cieľovky?

Otázky týkajúce sa kontentu a kontextu a čo by sme mali zvážiť:

1. Kontent
– aký formát použiť?
– aký iný kontent môže podporiť ten hlavný?
2.SEO
– aký formát je najvýkonnejší?
3. Inkluzívnosť
– ako zabezpečiť dostupnosť obsahu?

Hodnotenie a distribúcia

1. Kontent
– ako budeme merať/hodnotiť úspech?
2. SEO
– ako ľudia nájdu náš kontent?
3. Inkluzívnosť
– akú skúsenosť má publikum?

Proces tvorby kontentuBudúcnosť obchodu

Thomas Wlazik, zastupiteľ spoločnosti TikTok sa venoval postaveniu sociálnej siete TikTok vo svete online obchodu. V spojitosti s touto témou sa naskytla otázka: je TikTok budúcnosťou online obchodu? Čísla z roku 2022, ktoré nám Thomas odhalil hovoria v prospech. Výzva s hashtagom #TikTokMadeMeBuyIt má dokopy 22,7 miliardy zhliadnutí. Znamená to, že ľudia, ktorí kúpili produkt na základe videa na tiktok sa zúčastnili výzvy a následne vytvorili video s hashtagom #TikTokMadeMeBuyIt, vďaka ktorému si dané produkty kúpilo ešte viac ľudí. Ako príklad spomenul značku CeraVe, ktorá týmto spôsobom zvýšila svoje predaje niekoľkonásobne. V zahraničí je taktiež bežné, že produkty z TikTok výziev sú v kamenných obchodoch označené na regáloch.

tiktok

Čo znamená kontent engagement v roku 2022?

Spoločnosť Brandwatch zastupovali na DMEXCO 2022 traja prednášajúci. V prvý deň konferencie sa ich Product marketingová manažérka venovala téme content marketingu a špeciálne content engagementu.

Prečo je content engagement a poznanie poblika tak dôležité? Aké má nadnárodná spoločnosť ako Brandwatch best practices?

Všeobecne je známe, že engagement vyjadruje mieru interakcie publika s obsahom t.j. je následkom nejakej emócie, ktorú v ľuďoch obsah vyvolal. Prostredníctvom engagementu vieme zhodnotiť aj mieru našej úspešnosti. V súčasnosti, kedy je internet plný príspevkov a reklám, sú naše možnosti zaujať limitované.

Ako byť odlišný a získať si pozornosť. Všetko to začína u poznania publika, ktorému by sme mali načúvať. Zdrojov je veľa, stačí hľadať a nájsť ten správny ktorý nám najviac vyhovuje.

7 krokov, ktorých by sme sa mali držať:

1.byť autentický – nevytvárať nič umelo
2.vytvárať hodnotu – byť jedinečný
3.vystúpiť z davu – byť kreatívny
4.viesť dialóg nie monológ – komunikácia nikdy nie je jednostranná
5.reagovať – proaktivita a včasná reakcia na trh
6.storytelling – príbeh vyvoláva záujem
7.prispôsobovanie sa – nie každý kontent je vhodný na každú platformu

Od inšpirácie ku konverzii: Ako vybudovať efektívnu cestu k nákupu na Pintereste

pinterest

Hlavným speakrom značky Pinterest bola Griselda Welsing, ktorá s obrovským zanietením prezentovala poslanie značky Pinterest a jej ciele. Aj napriek tomu, že na Slovensku nie je Pinterest toľko využívaným nástrojom pre nakupovanie, skôr len pre inšpiráciu, v zahraničí je tento trend čoraz viac populárny. (Celosvetovo využíva Pinterest viac ako 400 miliónov ľudí každý mesiac). Griselda taktiež zdielala zaujímavé štatistiky, ako napríklad: 8 z 10 ľudí využíva Pinterest ako zdroj inšpirácie pred nákupom produktu. To predstavuje 3x väčšie využitie tejto platformy za účelom inšpirácie ako ktorejkoľvek inej. To je dôvod, prečo má Pinterest obrovský potenciál rásť a prečo by na nej predajcovia mali byť aktívny a predávať. Vďaka inšpiráciám sa vedia dostať bližšie k svojim zákazníkom a priviesť ich k želanej konverzii.

Holiday Insights: Odborné a kreatívne stratégie na podporu marketingovej kampane

taboola

Joe Gualtiere zo spoločnosti Taboola, mal jednu z najzaujímavejšie spracovaných prednášok, ktorá sa týkala online marketingu v období sviatkov a toho, ako si čo najlepšie “podchytiť” zákazníka.
Potvrdil to faktom, že približne 40% ľudí, začína nakupovať darčeky už pred koncom októbra. Až 80% zákazníkov je v procese nákupu ovplyvnených recenziami a až 51% ľudí sa obáva dostupnosti produktov a toho, že ich darček nebude doručený včas.

Ako komunikovať produkty v pred-sviatočnom období:
1 . október: propagovať informatívny kontent ohľadom produktov, hodnotení a recenzií
2. november: hra na city, téma rodiny, komunity sprevádzaná akciami a zľavami
3. december: intenzívna komunikácia benefitov produktov, výhod oproti konkurencii a vyvolanie urgencie a nedostupnosti u zákazníkov.

Metaverzum si vyžaduje nový smer riadenia značky

Diskusie nie sú vždy tou najzáživnejšou časťou konferencií. Zhodou náhod, diskusia o Metaverze a jeho vplyve na riadenie značky, bola výnimkou. Predstaviteľmi boli Diego Borgo – portugalský expert na Metaverzum ktorý spolupracoval so značkami ako Adidas a mnoho ďalšími pri tvorbe ich virtuálnej stratégie. Ďalším bol zastupiteľ Volkswagen Group, ktorý je Group Managerom značky Volskwagen pre Metaverse a NFT.

metaverse

Predikcie Social Media Marketingu pre rok 2023

Ďalší zástupca spoločnosti Brandwatch predikoval trendy v oblasti influencer marketingu na rok 2023. Ako teda vyzerá jeho budúcnosť?

Nové zárobky
Boj o kvalitných tvorcov, ktorí majú plné ruky práce propaogovaním produktov sa bude zvyšovať. To bude mať za následok, že platformy budú naďalej prichádzať s novými metódami, ako tvorcom ponúknuť atraktívnejšie možnosti zárobku.

Be Real will BeGone
Veľmi výstižne skomolený názov relatívne novej francúzskej platformy BeReal, ktorá však vzhľadom na skopírovanie jej funkcií ostatnými platformami čoskoro zanikne.

Je na čase sa odpútať
Vzhľadom aj k aktuálnej situácii ktorá sa vo svete deje, tento trend sa ešte viac posilňuje. Všetko vedie k tomu, že krajiny východného sveta zakážu aplikácie zo západu a vytvoria si vlastné platformy.

Podcasty, podcasty a podcasty
Podcasty sú na vzostupe a je na čase naskočiť na tento vlak. Stanú sa taktiež dôležitou súčasťou tvorby influencerov. Kto by v roku 2023 nemal podcast, akoby ani neexistoval.

Rovno predať
Ako sme to spomínali aj v prípade platformy Pinterest a TikTok, je zrejmé, že platformy sa budú usilovať pretaviť sociálne siete na predajné platformy. Tento trend ktorý tu je už v roku 2022 sa v roku 2023 ešte viac zosilní a my ako zákazníci budeme mať ešte viac možností utratiť peniaze. Dokonalé.

Virtuálna realita
Stihli ste si už prečítať náš nový blog o virtuálnych influenceroch? Ak nie, tak sa rovno prekliknite sem.
Tí totiž podľa predikcií čoskoro ovládnu svet influencer marketingu. Značky si budú vytvárať vlastných influencerov, čo ich síce bude stáť nemalé financie. Ale budú to lojálny, neodvrávajúci ambasádori ich značky.

influencer marketing

Naším cieľom je prinášať vám najnovšie trendy, metódy a know-how expertov z oblasti online marketingu a to je dôvodom, prečo sa zúčastňujeme rôznych konferencií. Veríme, že účasťou na DMEXCO 2022 sme priniesli mnoho užitočných informácií, ktoré zúročíte v osobnom živote, ale aj v práci či v podnikaní. Ak chcete byť neustále v obraze a mať prehľad čo sa deje v online svete, nezabudnite čítať naše články, sledovať nás na sociálnych sieťach: Instagram, Facebook, Linkedin či TikTok a odoberať náš newsletter. V nesposlednom rade, ak potrebujete pomôcť s digitálnym marketingom, neváhajte sa obrátiť na našich špecialistov. Stačí vyplniť kontaktný formulár a dohodnúť si bezplatnú konzultáciu.

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
Karin

Karin

Do iFocus, som nastúpila ako čerstvá absolventka vysokej školy. Pred nástupom, som však stihla 6-mesačnú marketingovú stáž v Španielsku, kde som zistila, že marketing je ten smer, ktorým sa chcem v pracovnom živote uberať. Som rada, že mi agentúra iFocus, dala šancu sa ďalej rozvíjať a vzdelávať v oblasti digitálu. Marketing je dynamické odvetvie, v ktorom sa človek nenudí a musí sledovať nové trendy, byť neustále v strehu a otvorený novým výzvam. To je presne to, čo ma na marketingu a práci v iFocus baví najviac.