Skip to main content

Skontrolujte si v konverznej kampani nastavenie atribučného okna

od | feb 23, 2023 | Blog, Facebook, PPC

Facebook umožňuje nastavenie časového rámca, v ktorom pripisuje reklame konverziu. A tento údaj berie do optimalizácie reklamy. V rámci konverzných reklám dokážeme sledovať v atribučnom okne správanie užívateľa 1 deň po kliknutí alebo 7 dní po kliknutí. Toto nastavenie si volíme pri nastavovaní konverznej kampane. Pre rôzne predajné segmenty fungujú rôzne atribúcie. Iné je to v reštauračných službách, iné v elektre alebo v záhrade.

Čo to znamená atribučné okno?

Atribučné okno je čas, počas ktorého Facebook dokáže započítať konverziu, ktorá sa uskutočnila. Ak zákazník počas tohto časového rámca konverziu neurobí, ale spraví ju neskôr, Facebook ju nezapočíta.

Ak ste doteraz používali 7-dňové atribučné okno, výkaz konverzií v rámci Facebooku môže byť vyšší a nemusí presne zohľadňovať realitu. Sedem dní znamená, že to je obdobie, počas ktorého ak užívateľ urobí konverziu, tak si ju Facebook pripíše. Bez ohľadu na to, či následne prišiel aj z inej reklamy. Údaje navyše nie sú celkom presné aj z dôvodu nedostatku dát pre nariadenia GDPR.

Pre porovnanie odporúčame prepnúť okno na 1-day click a porovnať si výsledky. V našom testovaní bol počet konverzií nižší. Znamená to totiž, že Facebook si pripíše len tie konverzie, ktoré sa udiali nasledujúci deň po kliknutí. Závisí to ale od kategórie, v ktorej sa pohybujete.

Navyše, tieto údaje nemusia presne sedieť s výkazmi a údajmi, ktoré vidíte v Google Analytics. Dôvodov je mnoho, najdôležitejší je ten, že Google Analytics využíva iný spôsob zbierania a vyhodnocovania dát.

atribučné okno

Optimalizácia na základe atribučného okna

 

Stacked Marketer nedávno prišli s novinkou. Facebook totiž tieto časové rámce využíva pri optimalizácií reklám. Takže, ak užívatelia robia najčastejšie konverziu v rámci sedemdňového časového okna, tak Facebook automaticky bude optimalizovať reklamu na nich a bude ich aktívne vyhľadávať.

Naopak, ak máte nastavený časový rámec na jeden deň, bude hľadať práve zákazníkov, ktorí robia konverzie v tomto výbere.

Pozor, Facebook zapíše konverziu v deň, kedy užívateľ klikol na reklamu, nie vtedy, kedy reálne spravil konverziu. Či už dokončil nákup alebo odoslal formulár a podobne.

Ak máte nevhodne (zámerne nepíšeme nesprávne) nastavené časové okno, je možné, že prichádzate zbytočne o konverzie. Pretože, ak zákazník spraví konverziu mimo vašich nastavení, Facebook ju nezaráta medzi konverzie.

Napríklad pre reštaurácie s donáškovou službou je najvhodnejšie zvoliť si jednodňové časové okno. Zákazníci totiž platia za objednávku okamžite a rozhodovací proces sa deje v danom momente. Pri kúpe práčky či chladničky trvá nákup dlhšie (pokiaľ človek nie je v tiesni a stará chladničku nefunguje😊). Užívateľ zvažuje, skúma a až následne sa rozhoduje. To môže trvať niekoľko dní. V tomto prípade teda zvážte nastavenie časového okna na 7 dní.

Vyskúšali ste už Advantage+ Shopping kampane od Facebooku?

Facebook prišiel nedávno s novinkou, ktorou zareagoval na populárne Performance Max kampane od Google. Advantage+ Shopping má priniesť inzerentom vyšší ROAS a teda aj spokojnosť. Využíva algoritmy, ktoré sú už prispôsobené blokovaniu dát zo strany Apple. Písali sme o tom v našom blogu.

Tieto kampane naplno využívajú všetky výhody strojového učenia. Facebook sľubuje vyššiu efektivitu týchto kampaní, ako tomu bolo pri doteraz používaných ručne nastavovaných konverzných kampaniach. Aj z tohto dôvodu neumožňuje presnejšie nastavenia kampane, ale plne sa spolieha na dáta, ktoré už konkrétny reklamný účet má a využíva ich na maximum. Facebook uvádza, že takto dokáže efektívnejšie osloviť širšie potenciálne publikum.

Nákupné kampane majú pomôcť eshopom zlepšiť efektivitu predaja a zvýšiť konverzie. Systém aktívne vyhľadáva kvalitných zákazníkov, kde predpokladá, že urobia konverziu – nákup.

Maximálny počet aktívnych kampaní v účte je 8 na jednu krajinu. Ak máte široké publikum, ste vo výhode, pretože tieto kampane neumožňujú nastaviť cielenie na úrovni záujmov. Rovnako neovplyvníte ani nastavenie veku či pohlavia. Všetko je v rukách umelej inteligencie a automatizácie. Spoliehať sa, či nie? Prvé výsledky naznačujú, že pri kvalitných kreatívach a dostatočne veľkom publiku sú výsledky zaujímavejšie, ako pri bežných kampaniach. Facebook pri testovaní týchto kampaní dospel k až o 80 % lepším výsledkom ako v bežných konverzných kampaniach. Otestujte to aj vy.

Kampane stoja na dátach a na vašich kreatívach. Tých môžete natiahnuť až 150 a Facebook z nich vyberie tie najlepšie performujúce. V nákupnej kampani môžete použiť tiež katalógový predaj. Facebook prispôsobuje všetky formáty jednotlivým užívateľom.

V rámci kampane Facebook odporúča kombinovať publiká a to:

  • noví zákazníci
  • existujúci zákazníci

V reportoch si následne odfiltrujete potrebné údaje podľa typu publika. Výsledky však nemusia byť presné, z obvyklých dôvodov – nedostatok údajov kvôli GDPR. Takže ľahko sa stane, že medzi nových zákazníkov sa zatúlajú aj existujúci.

Vytvorte si okruhy zákazníkov

V rámci rozpočtu môžete financie prerozdeliť na dva typy zákazníkov. Na existujúcich a na nových. Pri tvorbe reklamy zvoľte Limit rozpočtu pre existujúcich zákazníkov.

Nové shoppingové kampane by mali priniesť do vašich reklamných výkonov lepší vietor. Pripravte si však kvalitné kreatívy (aj do zásoby) a dostatočný rozpočet, aby sa mohla kampaň poriadne rozbehnúť.

 

Ak potrebujete profesionálnejšiu pomoc, kontaktujte nás. Máme bohaté skúsenosti s nastavovaním nákupných kampaní a využívame neuromarketingové poznatky pri príprave kreatív.

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
iFOCUS

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.