Skip to main content

Trendy v online 2019: Vyťažme z existujúcich nástrojov maximum

od | jan 29, 2019 | Facebook, Google, Instagram, Trendy

Trendy v online 2019 a iné zmeny, ktoré nás posunú vpred. Prichádza množstvo inovácií a noviniek, ktoré nám marketérom uľahčujú prácu. Boom: hlasové vyhľadávanie, chatboty, podcasty, natívna reklama, Instagram. A Pinterest?

Čo je dôležité – v rýchlo plynúcej rieke noviniek nezabúdajme, že to, čo poznáme ako overené, vylaďujme, vylepšujme a využívajme naplno.

Videá. Poďme po kvalite

Na sociálnych sieťach majú najväčšiu silu videá a živé vysielania. Obsahovo kvalitné videá sú najčastejším zdrojom zábavy a informácií. Čím pútavejšie a originálnejšie, tým úspešnejšie. Trendom sú personalizované videá a personalizácia vôbec. Peknú personalizovanú video kampaň urobil napríklad český Marketing Festivalu.

Pozvánka na Marketing Festival 2018 from Motionhouse.cz on Vimeo.

Ak nepoužívate videá, ako keby ste neboli. Pretože videá ľudia milujú. Radi vám s tvorbou videí pomôžeme a pripravíme pre vás komplexnú marketingovú stratégiu aj s návrhom na videoprodukciu či živé vysielanie.

Živé vysielania sa v minulom roku stali nevyhnutnou súčasťou marketingovej komunikácie. Sú skvelé, pretože od ľudí získame okamžitú reakciu. Záleží na našej šikovnosti a originálnosti komunikácie, ako takéto živé prenosy dokážeme využiť vo svoj prospech.

Farbou roka je živý koral. V oblasti dizajnu ju zvolila firma Pantone, ktorá každoročne vyhlasuje farbu roka. Určite sa s touto zaujímavou ružovo-lososovou farbou počas roka stretneme v rôznych vizuáloch.

Pozornosť klesá, zaujmime ľudí 

Pozornosť ľudí sa vo virtuálnej realite neustále znižuje. Prečítajú si titulok alebo začiatok postu, pozrú na fotku alebo odsledujú začiatok videa. Ak ich nezaujme, idú ďalej. Preto už záleží na každom detaile. Takže dôležitejšou zložkou online komunikácie sa stáva kvalitná kreatíva aj originálny autentický obsah. A cieľovka.

Zákazník, náš plán (a pán) 

Cielenie na zákazníkov ide do mikro detailov. Dnes už vieme presne identifikovať každého zákazníka a ponúknuť mu to, čo hľadá a potrebuje. Podrobné dátové výstupy sú preto tými najdôležitejšími údajmi pre marketéra. Iba presne cielenými kampaňami oslovíme správne publikum. Súčasne webové stránky sa musia aktívne prispôsobovať danému užívateľovi. Funguje to napríklad na webe kytary.cz

Porazí mladý Instragram deduška Facebook?

Sociálne siete prežívajú stále obrovský boom. Množstvo veľkých firiem prichádza na chuť Instagramu. Dôvod? Cieľovka. Instagram preto neustále vyvíja nové funkcionality, ktoré uľahčujú nákupný proces prostredníctvom tejto sociálnej siete.

Hoci mnohí už Facebook zavrhujú a aj jeho rast sa spomaľuje, má stále obrovský dosah na ľudí. Inovácie reklamných formátov prinášajú rozmanité možnosti oslovovania publika. Facebook pravdepodobne teraz prežíva svoj vrchol, ale na pomyselnú prvú priečku už mu siaha Instagram.

O slovo sa však hlási aj Pinterest. Sieť, ktorá slúži najmä na inšpiráciu, sa teší čoraz väčšej obľube. Pinterest už ohlásil niekoľko pozitívnych zmien, vďaka ktorým budeme môcť nakupovať aj priamo na tejto sociálnej siete. Takže využime príležitosť, do Pinterestu sa oplatí ísť.

Umelá inteligencia sa zlešpuje

Chatboty  a livechaty– už čoskoro chatboty dosiahnu úroveň, kedy ich hlas bude nerozoznateľný. Programátori pracujú na ich vývoji až k maximálnej dokonalosti. Dnes sú livechaty na webstránkach nevyhnutnosťou. Zákazníci chcú dnes získať informáciu alebo produkt hneď. Žiadne čakanie na odpoveď 15 minút či dokonca deň alebo viac. Vyhrávajú eshopy a webstránky, ktoré dokážu so zákazníkom okamžite nadviazať kontakt a pomôcť mu. Zákaznícky servis na vysokej úrovni zvyšuje konverzie. Veďte zo zákazníkmi dialóg v reálnom čase. Pomôžete im, poraďte a oni sa radi vrátia a nakúpia opäť.  Pretože venovať sa musíme aj vracajúcim sa zákazníkom, pretože takí tvoria skutočný zisk. Preto usilovne pracujme na získavaní nových, ale tiež na udržiavaní starých. Aj k tomu nám výborne poslúžia osvedčené nástroje.

Kto sa postará o autentickosť? 

Influenceri a YouTuberi sú teraz to, čo vašej značke dodá dôveryhodnosť a autenticitu.

Ešte kontrola v smartfóne

Responzívne stránky – bez nich už v dnešnom svete neprežijete. Viac niet čo k tomu dodať. Ak ich nemáte, rýchlo tak spravte. Už predvčerom bolo neskoro.

Pracujme s tým, čo funguje, ale otvárajme si priestor aj pre nové veci. A hľadajme možnosti, ako sa stále zlepšovať kvalitu.

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
iFOCUS

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.