Skip to main content

Koľko stojí kliknutie v PPC? Rozhoduje o tom rozpočet a skóre reklamy

od | nov 26, 2018 | Google, Google Analytics, Trendy

Koľko stojí kliknutie v PPC? Rozhoduje o tom rozpočet a skóre reklamy.

Reklama v Google patrí medzi tie najúčinnejšie. Vďaka presnému cieleniu a sofistikovanému nastaveniu kľúčových slov oslovíte správne a veľké množstvo potenciálnych zákazníkov. Otvárate si tým priestor pre zvyšovanie konverzií a tržieb.

Čo rozhoduje o cene za klik?

Cena za klik je závislá aj od konkurencie. Ak konkurent inzeruje na dané kľúčové slovo ako vy, cena je vyššia. Napríklad na kľúčové slovo notebooky cieli veľmi veľa inzerentov, preto je cena za preklik vysoká.

Ako uspieť v Google aukcii?

Reklamy fungujú na aukčnom princípe. To znamená, že Google Ads vyhodnotí, kto za reklamu ponúkol najvyššiu sumu. Nie vždy však túto reklamu užívateľovi zobrazí! Do úvahy berie aj ďalšie faktory.

Tam, kde konkurencia nie je alebo je len malá, sú ceny za preklik nízke. Google Ads ukazuje vo svojom Plánovači kľúčových slov odporúčané ceny za preklik. Často sa stáva, že pri nízkej konkurencii sú ceny ešte nižšie ako odporúčané. A naopak, pri výrazne vysokej konkurencii sa ceny hýbu smerom nahor, aj nad hranicu odporúčanej sumy.

Ak zadáte do vyhľadávača kľúčové slovo, Google posudzuje dve veci: relevantnosť reklamy a maximálnu cenu za preklik. Po vyhodnotení kombinácie týchto dvoch faktorov zobrazí reklamu.

Nie vždy rozhoduje najvyššia ponuka

Vďaka hodnotiacemu systému Google sa pri zadaní kľúčovej frázy alebo slova nie vždy zobrazí reklama s najvyššou ponukou.  Pri zobrazení reklamy totiž svoju úlohu zohrávajú aj ďalšie dôležité faktory. Od nich závisí kvalita reklamy.

Google sa pri reklamách zameriava na posudzovanie najmä týchto faktorov:

  • rýchlosť načítania webovej stránky
  • relevancia kľúčových slov k danej stránke
  • pravdepodobnosť kliknutia
  • dĺžka pobytu na stránke (teda najmä miera okamžitých odchodov)

Google tieto parametre hodnotí a priraďuje jednotlivým reklamám skóre kvality. Reklamy môžu uspieť na stupnici od jedna po desať.

Ak vaša reklama získa hodnotenie napríklad 8/10, ste na tom výborne. Svedčí to o tom, že reklama je pre užívateľov aj Google zaujímavá a dôležitá. Dôraz na kvalitu reklám vám tak môže ušetriť slušnú časť rozpočtu.

Robili sme množstvo PPC kampaní, ktoré zvýšili nielen relevantnú návštevnosť stránky, ale tiež obraty.

Pomôžeme aj vám. Kontaktujte nás. 

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
iFOCUS

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.