Skip to main content
Trendy

Slovenskí Youtuberi – TOP 10

By 12. mája 202219 mája, 2022No Comments5 min read
kto je na vrchole youtube scény v roku 2022? prinášame rebríček top 10 slovenských youtuberov

Prvý článok o youtuberoch vyšiel v roku 2017, kde ste sa mohli dočítať o vtedajších najznámejších menách slovenskej Youtube scény. V roku 2021 sme pre vás pripravili update článku s doplnkom o tom, ako sa časť z nich pomaly presúva na platformu Instagram – viac sa dočítate tu.
No a aká je situácia dnes? Kto je novodobým kráľom či kráľovnou, ktoré kanály “vymreli” a kde sú tvorcovia v roku 2022?

Update k súčasnému stavu sa nám spracovával trošku ťažšie, pretože sme museli zvážiť, na základe akých parametrov budeme jednotlivých tvorcov do nášho rebríčka zaraďovať.
Počet odberateľov (subscriberov) kanála je jedna vec, ale či je tvorca stále aktívny – t.j. pridáva videá pravidelne, je vec druhá.
Zhotovili sme preto 2 zoznamy a jeden bonusový zoznam kanálov pre inšpiráciu. Prvý rebríček zahŕňa najúspešnejších Youtuberov na základe počtu subscriberov, bez ohľadu na to či jednotlivé kanály pridávajú na platformu videá. Druhý rebríček zahŕňa len tvorcov, ktorí v roku 2022 aktívne tvoria kontent.

Slovenskí youtuberi s najviac odoberateľmi

1. Gogomantv – 1,79mil. odberateľov
2. Exploited – 967 tis. odberateľov
3. Asimister – 830tis.odberateľov
4. StudiomoonTV – 788 tis. odberateľov
5. Menamesellasie – 774 tis. odberateľov
6. Ducklock – 708 tis. odberateľov
7. Lucypug – 529 tis. odberateľov
8. Moma – 471 tis. odberateľov
9. NakedBananas – 444 tis. odberateľov
10. Mesiac – 382 tis. odberateľov

Najúspešnejší (aktívne tvoriaci) youtuberi v roku 2022

1. Asimister – 830 tis. odberateľov
2. StudiomoonTV  – 788 tis. odberateľov
3. Menamesellasie – 774 tis. odberateľov
4. Ducklock – 708 tis. odberateľov
5. Moma – 471 tis. odberateľov
6. NakedBananas – 444 tis. odberateľov
7. Mesiac – 380 tis. odberateľov
8. To je náš Matúš – 362 tis. odberateľov
9. Klarisa – 343 tis. odberateľov
10. Ducklock plus – 335 tis. odberateľov

Kto na tvorbu videí zanevrel?

Tvorcovia, ktorí pridali naposledy video na svoj Youtube kanál pred viac ako 5 mesiacmi, ako napríklad:
Lucypug – posledné video pred 1 rokom
Gogomantv – posledné video pred 6 mesiacmi
Exploited – posledné video pred 5 mesiacmi,
pravdepodobne úplne, alebo čiastočne presunuli svoje pôsobenie na platformu Instagram alebo TikTok, kde vedia menším úsilím bez dlhočízneho natáčania a strihania videí zarobiť viac peňazí a na Youtube už svojou tvorbou pravidelne neprispievajú. Ďalšou teóriou je, že youtuberi začali podnikať, ako napríklad Gogo, ktorý však v poslednom rozhovore pre Evropa2 uviedol, že sa k Youtube tvorbe chystá vrátiť.

Tip na 5 edukačno – zábavných kanálov

Do rebríčka 10 najúspešnejších Youtube profilov sa síce nedostali, ale určite stoja za zmienku.

Najväčšej popularite sa tešia samozrejme kanály, ktoré tvoria zábavné videá, ale do povedomia a obľuby verejnosti dostávajú aj kanály, ktoré majú skôr edukačný charakter, respektíve sa tvorcovia snažia vzdelávať svojich sledovateľov zábavným spôsobom. Aj napriek tomu, že sa počtom odberateľov na Goga či Lucypug nechytajú, avizujú celkom pekné čísla zhliadnutí, ale aj odberateľov, ktorých majú v desiatkach až stovkách tisícov.

JurajVie – 231 tis. odberateľov

Kanál, ktorý sa vďaka jednoduchému spôsobu vysvetlenia zložitých aj bežných javov, nad ktorými sa niekedy zamýšľame teší veľkej obľube. Ak máte chuť sa vzdelávať, alebo mať prehľad o rôznych oblastiach života, ale nechce sa vám čítať knižky a študovať si všetko dopodrobna, JurajVie je kanál pre vás!

PPPíter – 230 tis. odberateľov

Youtuber , ktorého preslávil dobre známy rad videí (aspoň pre určitú generáciu) Dano Drevo, ktorý predstavoval paródiu na Harryho Pottera. Ako však tvorcovia dospievajú, zarovno s nimi sa mení aj ich content, ktorý sa snažia prispôsobiť generácii, ktorá s nimi vyrastala. Patrik Popluhár sa rozhodol presedlať na cestopisný druh videí, preto v súčasnosti navštevuje najhoršie hodnotené hotely východnej Európy a snaží sa odhaliť či sú naozaj také zlé, ako sú hodnotené. Nakoľko slovenský trh je pomerne malý a Patrik zatúžil po väčšom súste, videá v súčasnosti točí v angličtine, a na svoj slovenský kanál PPPíterich pridáva so slovenskými titulkami. A ak by si niekto myslel, že slovenský Youtuber sa na zahraničnej scéne neuchytí, mýli sa. V rozhovore pre kanál Profesia.sk, Patrik uviedol, že sa mu na zahraničnom trhu s kanálom PPPeter darí omnoho lepšie ako na slovenskom, čoho dôkazom je aj počet odberateľov na tomto kanáli s počtom 812 tisíc.

Dejepis inak  – 194 tis. odberateľov

Mladá vyštudovaná pedagogička, ktorá sa rozhodla pomáhať študentom vzdelávacími videami z oblasti dejín Slovenska. Aj napriek tomu, že vyštudovala pedagogiku, slovenské školstvo jej neučarovalo, tak sa rozhodla vzdelávať ľudí podľa seba – videami. A darí sa jej v tom naozaj dobre! Posúďte sami…

Viktor Nagy – 67,7 tis. odberateľov

Varenie nie je vašou silnou stránkou, ale radi by ste sa variť naučili? Youtube kanál Viktora Nagya je pre vás ten pravý. Viktor ponúka svojim divákom naozaj pestrú škálu receptov a jednoduchých postupov, pomocou ktorých si dokáže navariť aj človek, ktorý k vareniu vzťah nemá.

Pavel Dvořák – Cesty Čínou – 39 tis. odberateľov

Niektorým viac, iným menej známy Pavel Dvořák, slovák, ktorý žije už viac ako 10 rokov v Číne, prináša svojim divákom náhľad do života v Shanghai. Môžeme tvrdiť, že sa do povedomia dostal najmä v dôsledku covidovej pandémie, ktorá pramenila práve v Číne, čo pritiahlo na jeho kanál plno nových odoberateľov. Pavelovi sa však zaujímavým contentom darí si udržiavať pozornosť sledujúcich aj naďalej.

Rebríček najúspešnejších slovenských youtuberov za rok 2022, a informácie uvedené v tomto blogu sú výsledkom nášho vlastného prieskumu.

iFOCUS

Vieme, že pre niekoho môže byť digitálny marketing nočná mora, my v iFocuse ho však milujeme. Pomáhame firmám a ich značkám dlhodobo rásť. Hľadáme priestor, kde sa dajú vďaka správne urobenej optimalizácii web stránok či reklame na Google, Facebok, Instagrame či LinkedIn navýšiť firemné zisky a dosiahnuť ciele. S radosťou prijímame všetky výzvy, pretože iba tak dokážeme spoločne s našimi klientami rásť.