Skip to main content

5+5 tipov ako na úspešný eshop s oblečením

od | sep 29, 2022 | e-commerce

Módny priemysel pred a po Covid19

Pandémia COVID19 zasiahla každú oblasť nášho života a výnimkou neostal ani životný štýl a dopad na módny priemysel. Ten sa jednak presunul z offline sveta do online oblasti, kde sa od roku 2021, peredaje vyšplhali na 4,9 bil. dolárov. To predstavuje oproti roku 2019 nárast o 1,8 bil. celosvetovo. V roku 2021 sa dokopy predalo takmer 130 miliónov produktov, zatiaľ čo v roku 2020, to bolo niečo cez 124 miliónov.

Ako charakteristickú črtu pandémie, môžeme rozhodne považovať pohodlie, ktoré sa pretavilo aj do predaja teplákov a pohodlného, domáceho oblečenia. Tie boli najkupovanejšie v roku 2020. S ústupom pandémie v roku 2021, sa tento trend znížil v prepočte o vyše 1,1 milióna. S návratom do bežného života, sa naopak zvýšil predaj šiat až o vyše 4 milióny.

Odborníci predpokladajú narastajúci trend online nakupovania aj v najbližších 2 rokoch.

Aby ste dokázali potreby svojich zákazníkov uspokojovať na 100% aj cez internet, je dôležité dbať o detaily a optimalizáciu eshopu po každej stránke. Tak zabezpečíte zákazníkom plnohodnotný zážitok z nakupovania.

Ako komunikovať v online?

1. Neplytvajte zbytočne slovami

Predaj offline aj online je o budovaní vzťahov. Mali by ste preto zákazníkov viac počúvať, ako na nich zbytočne rozprávať.

2. Ľudí nezaujíma váš produkt

Ľudí zaujímajú ich potreby a to, ako ich môže váš produkt uspokojiť. Sústreďte sa na zákazníka. Ukážte mu, čo vďaka vášmu produktu získajú – pridanú hodnotu.

3. Psychológia marketingu

  • farby dokážu zázraky – sledujte trendy, ktoré farby používať a za akým účelom
  • použite metódu FOMO (fear of missing out) – oznámte zákazníkom, že zvýhodnená cena produktu platí len pár dní. Šancu nakúpiť výhodnejšie by tak mohli prešvihnúť.
  • vyvolajte emócie – prostredníctvom storytellingu
  • spôsobte ošiaľ – ľudia radi nasledujú dav
  • reciprocita – naučte sa dávať a budete dostávať. Ponúknite najprv niečo zákazníkom, čo v nich vyvolá pocit, že sa vám musia odvďačiť nákupom.

4. Poznáte svoju cieľovku?

Kľúčom k úspechu, je mať zadefinovanú cieľovú skupinu a poznať jej správanie. V roku 2022, je jednou z najdôležitejších vecí poznanie platforiem, na ktorých trávi vaša persóna najviac času. Teda miesto, kde by ste s ňou mali komunikovať.

5. Rozdávajte hodnotu v podobe pozornosti

Dôležitá je dôvera zákazníka. Tú si môžete získať hodnotným contentom, vďaka ktorému bude mať pocit, že od vás niečo dostáva a že sa o neho zaujímate. Pýtajte sa a sústreďte sa na to, ako môžete ľuďom pomôcť. Oni sa vám odmenia nákupom a lojalitou.

5 overených tipov pre módny eshop

Existujú postupy, ktorých sa pri prevádzkovaní eshopu, bez ohľadu na odvetvie musíte držať. Ktoré aspekty sú však neoddeliteľnou súčasťou ehsopu s oblečením? Čítajte ďalej.

1.Kvalitné fotky

Úplne prvou podmienkou pre všetky eshopy, ale najmä pre eshop s oblečením sú kvalitné fotky.

Potenciálny zákazník nemá možnosť si tovar vyskúšať či ohmatať. Musíte mu preto poskytnúť čo najdetailnejšie informácie o produkte. Najlepšie v podobe kvalitnej fotografie. Čím viac fotiek, tým je väčšia pravdepodobnosť, že zákazník o produkt prejaví záujem.

Odpovedzte si úprimne. Nakúpili by ste od predajcu, ktorý vám ukáže 3 nekvalitné fotky. Alebo by ste si vybrali eshop, ktorý vám poskytne 10 detailných fotiek produktu?

Fotografie sú pre zákazníka formou pridanej hodnoty. Jej poskytnutím, môžete profitovať najmä vy! Ako? Väčším počtom objednávok a znížením počtu vráteného tovaru.

2. Filtre sú posvätné

Vo svete módnych eshopov preplnených tovarmi je niekedy ťažké nájsť výrobok, ktorý hľadáme. Zákazníci nemajú čas tráviť hodiny vyhľadávaním požadovaného výrobku. Je preto na vás, ako im cestu nákupu zjednodušíte.

Veľmi efektívnym nástrojom sú vyhľadávacie filtre. Ak zákazník nedokáže dostatočne rýchlo nájsť preferovaný produkt, zo stránky jednoducho odíde. A vy prídete o zákazníka, ktorý sa už pravdepodobne nevráti a tak aj o zisk.

Ak sa chystáte podnikať v online módnom priemysle, poriadne si premyslite cestu nákupu zákazníka. Poskytnite mu dostatok možností. Ak svoj produkt nájde dostatočne rýchlo a jednoducho, môžete si byť istí, že nakúpi a v budúcnosti nákup zopakuje.

3. Cielené vyhľadávanie a prezentácia na sociálnych sieťach

Nie je tajomstvom, že globálne najpopulárnejším nástrojom pre vyhľadávanie je Google. Bola by preto škoda, nevyužiť silu tejto platformy vo svoj prospech.

Reklama vo vyhľadávaní je jedným z najefektívnejších nástrojov, ako podporiť biznis. Viac o reklamných kampaniach Google Ads sme písali v našom článku.

V súvislosti s módnym eshopom, netreba zabúdať ani na sociálne siete. Tie majú v súčasnosti veľkú moc. Vzájomné prepojenie eshopu a sociálnej platformy je kľúčové. Uveďme si príklad. Zaujme vás nejaký kúsok oblečenia napr. na Instagrame. Automaticky mierite na eshop, aby ste videli viac fotiek, prečítali si popis a získali informáciu o cene. Platí to aj naopak. Prepojenie priameho nakupovania na sociálnych sieťach tento trend ešte viac podporujú.

Nesmieme zabudnúť ani na influencerov. Prezentáciu produktov influencermi netreba podceňovať! Zákazníci majú možnosť vidieť oblečenie na “reálnej” postave a nie na fotke modelky. To ich dokáže rýchlo presvedčiť, aby si produkt kúpili.

Poskytnutím zľavových kódov svojmu úspechu len pomôžete. Je k dispozícii mnoho prehľadov výkonnosti influencer marketingu známych značiek, ktoré uvádzajú, ako im spolupráca s influencermi a nákup cez zľavové kódy pomohli zvýšiť tržby. Chcete sa dozvedieť viac o influencer marketingu? Klikajte sem.

4. Recenzie od skutočných zákazníkov

Pravdepodobne to zažil každý z nás. Produkt, ktorý sme si objednali cez internet, vyzerá v skutočnosti horšie, než sme si predstavovali. Alebo popis produktu na stránke, v nás vytvoril mylnú predstavu o produkte. Z toho dôvodu, nemôžeme pochybovať o dôležitosti reálnych recenzií produktov, ktoré si chceme objednať.

Práve recenzie sú tým kľúčovým faktorom, na základe ktorých sa v konečnom dôsledku pri kúpe rozhodujeme. Ak teda vlastníte eshop, dbajte o to, aby ste mali dostatok feedbackov od zákazníkov (najmä tých pozitívnych), ktoré následne ovplyvnia pri nákupe ďalších kupujúcich. O zvyšovanie kvality a relevantnosti recenzií, dbá aj Googole. Viac sme o recenziách napísali v článku tu.

5. Záruky bezpečnosti kupujúceho

Žijeme vo svete, kedy kybernetické útoky sú na dennom poriadku a preto zabezpečenie vášho webu a údajov vašich zákazníkov nie je nikdy dostačujúce. Veľmi dôležitým faktorom pre zákazníkov, je možnosť platieb kartou – bezpečne! Ak im pocit bezpečia pri platbe neposkytnete, zníži to vašu dôveryhodnosť. A tak je veľká pravdepodobnosť, že vašu stránku opustia bez nákupu. Ale to nechcete!

Aké ďalšie nástroje pomôžu vášmu fashion eshopu?

SEO – správne optimalizovaný eshop pre vyhľadávače vám pomôže viac než si myslíte.
PPC reklama – správne nastavené reklamné kampane doručia informácie o vašich produktoch a akciách k tým správnym ľuďom.
Email marketing – informujte svojich zákazníkov o tom čo máte nové a ukážte im, že na nich myslíte. Pošlite im newsletter.
Blog/vlog – píšte blog, alebo natočte vlog, kde radíte ľudom v oblasti fashion a odporučte im nejaké módne kúsky z vašej kolekcie.
Zľavové kupóny – ktorý eshop v roku 2022 nemá svoj zľavový kód? Ľudia si ich veľmi obľúbili a Vám pomôžu odsledovať koľko ľudí ich využilo.
Influencer marketing – sociálne siete a influencer marketing sú svätý grál. Toto kombo (samozrejme pri zvolení správneho infulencera) dokáže vystreliť váš eshop do nebies.

Ako na budovanie eshopu

Budovanie eshopu je beh na dlhú trať. Častokrát majú obchodníci veľké očakávania a chceli by všetko hneď. Takto to však nefunguje ani v online ani v offline svete. 

Trh je preplnený značkami a ak nenájdete produkt, ktorý by vás odlíšil od konkurencie, budete to mať ťažké. Avšak nič nie je nemožné. Najmä ak ste ochotní do svojej značky a vízie investovať dostatok energie a času. 

Pri podnikaní v online, je však dôležité mať partnera so skúsenosťami, ktorý vás vie usmerniť. iFocus je agentúra s 12 ročnými skúsenosťami a know how v oblasti digitálu. Pomôžeme vám s vypracovaním digitálnej stratégie a budovaním vašej značky online. Zajednajte si konzultáciu zdarma.

Zaujal vás článok a radi by ste posunuli svoje podnikanie na ďalší level?

Autor článku
Karin

Karin

Do iFocus, som nastúpila ako čerstvá absolventka vysokej školy. Pred nástupom, som však stihla 6-mesačnú marketingovú stáž v Španielsku, kde som zistila, že marketing je ten smer, ktorým sa chcem v pracovnom živote uberať. Som rada, že mi agentúra iFocus, dala šancu sa ďalej rozvíjať a vzdelávať v oblasti digitálu. Marketing je dynamické odvetvie, v ktorom sa človek nenudí a musí sledovať nové trendy, byť neustále v strehu a otvorený novým výzvam. To je presne to, čo ma na marketingu a práci v iFocus baví najviac.